مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از الحاق ۴۷۱ هکتار زمین به محدوده شهرهای استان به منظور سرعت بخشیدن به اجرای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۰۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲ 05 December 2022

علیرضا قاری‌قرآن با اشاره به وضعیت تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان اظهار داشت: با اقدامات به‌عمل آمده تاکنون اراضی مورد نیاز برای ۹۱ هزار و ۸۱۸ واحد مسکونی با احتساب شهرهای جدید و ۴۱ هزار و ۵۴۱ واحد در شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در استان اصفهان تامین شده است.

وی افزود: به همین منظور و به منظور سرعت بخشی به تامین زمین و اجرای طرح نهضت ملی مسکن، در سطح استان اصفهان تا کنون ۴۷۱ هکتار اراضی به محدوده شهرهای استان الحاق شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: با استفاده از تجارب مسکن مهر، در طرح نهضت ملی مسکن سعی شده است تا تمام اراضی این طرح نزدیک شهرها و مجاور خدمات زیربنایی و روبنایی شهری باشد و زمین‌های الحاقی نیز مورد تایید تمام کمیسیون‌های تخصصی شهرسازی استانی و کشوری است.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های رفع کمبود اراضی طرح نهضت ملی مسکن، استفاده از اراضی مازاد سایر دستگاه‌های اجرایی است، گفت: ماده ۱۰ قانون جهش تولید به این موضوع پرداخته و به صراحت اعلام کرده است که با درخواست وزارت راه و شهرسازی، ادارات و دستگاه‌های اجرایی موظف هستند ظرف ۲ ماه اراضی مربوطه را در اختیار آن وزارت‌خانه قرار دهند.

قاری‌قرآن بیان داشت: مطابق با این قانون چنانچه دستگاه‌های مربوطه در موعد مقرر اقدام نکنند، اداره ثبت اسناد و املاک موظف است اسناد این اراضی را به نام دولت با نمایندگی وزارت راه و شهرسازی صادر کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار