کد خبر: ۱۰۸۰۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۸ 05 December 2022

 اختصاصی هما خوزستان 

مینا فراز 

خوزستان سرزمین ایثار و مقاومت است دیار مردمان سلحشور که با ایستادگی در دوران ۸ سال دفاع مقدس یک وجب از خاک عزیز کشور را به دشمنان ندادند.

دفاع مقدس در جنگ تحمیلی صحنه های ایثار، رشادت، شجاعت و جانفشانی را رقم زد جوانان دیروز به فرمان امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران پای در میدان نبرد گذاشتند و جانانه از ایران اسلامی دفاع کردند.

نسل جدید باید ایثار، شهامت و جانبازی آن دلاوران را الگوی خود قرار دهند و راه ورسم زندگی را از آن ها فرا گیرند. موزه دفاع مقدس در نمایش آثار جبهه های جنگ نقش موثری در ترویج مقاومت دارد.

یادمان های شهدا و باغ موزه های دفاع مقدس باید به مکانی فرهنگی برای مردم تبدیل شوند، المان های دفاع مقدس در شهر اهواز باید ایجاد شود.تا نسل جوان با روح مقاومت و از خودگذشتگی شهدای جنگ تحمیلی آشنا شوند.


این باغ موزه دفاع مقدس بیانگر شهادت، رشادت، ایثارگری و شهامت‌های مردم خوزستان و کشورمان در دوران دفاع مقدس خواهد بود.

حضور دانش آموزان در قالب اردوهای راهیان نور در باغ موزه های دفاع مقدس جهت شناسایی قابلیت های مناطق جنگی کشور از موضوعاتی است که اهمیت وجود این موزه ها را افزایش می دهد.

باغ موزه دفاع مقدس خوزستان در کنار پل نهم و پارک شهروند اهواز در حال احداث است. ساخت این باغ‌موزه دفاع‌مقدس از نیمه دوم سال ۹۷ در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار آغاز شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار