مدیر کل استاندارد و تحقیقات استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه گفت: اعتبار تحت عنوان اعتبار ادواری استاندارد برای آسانسور‌ها از سوی اداره کل استاندارد و تحقیقات صادر و نظارت‌ها بر آسانسورهای سطح استان انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۰۸۰۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳ 05 December 2022

مهدی حسین پور در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: از سال ۹۲ استاندارد آسانسور مشمول مقررات اجرای قانون شد و به تولید کنندگان آسانسور هم فرصت چند ساله‌ای جهت تطبیق یافتن با قانون جدید داده شد.

وی افزود: به این ترتیب از سال ۹۵ در بحث آسانسور کار آغاز شد، طراح زمانی که ساختمان را طراحی می‌کند در حوزه آسانسور هم طراحی را بر اساس سازمان ملی استاندارد انجام می‌دهد، شرکت‌های طراحی مونتاژ که پروانه بهره برداری از سازمان صمت می‌گیرند
به عنوان مجری ذی صلاح اجرای آسانسور را انجام می‌دهند.

مدیر کل استاندارد و تحقیقات استان کرمانشاه تصریح کرد: آسانسور در این حین که آماده بهره برداری می‌شود به ادارات استاندارد مراجعه می‌کنند و اطلاعات آسانسور و ساختمان را در سامانه ثبت می‌کنند و سازمان ملی استاندارد از این مرحله وارد نظارت می‌شود.

وی گفت: نواقص مطابق با آسانسور را به طراح و مالک ساختمان اعلام می‌کنند و مالک ساختمان و شرکت طراحی مونتاژ طبق توافق نواقص را برطرف می‌کنند مجددا بررسی می‌شود در صورتی که نواقصی وجود نداشت، گواهینامه ایمنی و کیفیت استاندارد برای یکسال صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: هر ساله باید برای آسانسور استانداردی که هر ساختمانی دریافت می‌کند، صادر شود، این استاندارد یکسال اعتبار دارد و مالکین ساختمان‌ها مکلف هستند هر ساله جهت تمدید این اعتبارنامه تحت عنوان استاندارد ادواری هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار