فرمانده یگان حفاظت محیط زیست ایلام ؛
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست ایلام گفت: فعالیت گروه های گشت و نظارت بر زیستگاه های پرندگان مهاجر در این استان تشدید شده است.
کد خبر: ۱۰۸۰۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹ 05 December 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ عبدالصاحب بازیار اظهار داشت: ۱۸ گروه گشت و نظارت، با حضور مداوم و شبانه روزی در عرصه های طبیعی و زیستگاه ها، امنیت پرندگان مهاجر استان را تامین می کنند.

وی افزود: هرچند در طول سال گروه های گشت و کنترل در زیستگاه ها حضور فعال دارند، اما در ایام مهاجرت پرندگان مهاجر، این نظارت ها بیشتر از گذشته می شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست ایلام ادامه داد: نقاط آسیب پذیر و حساس از نظر میزان شکار و صید پرندگان توسط شکارچیان متخلف، شناسایی و مورد پایش قرار گرفته شده است.

بازیار یادآور شد: علاوه بر تامین امنیت همه زیستگاه ها و عرصه های طبیعی استان، اما در زیستگاه های پرندگان مهاجر به منظور جلوگیری از شکار و صید این پرندگان، گروه های گشت و کنترل بیشتر شده اند.

وی با بیان اینکه پرندگان مهاجر در ۱۴ سایت آبگیر و تالاب استان ایلام زمستان گذرانی می کنند، تاکید کرد: اما کاهش آب این آبگیرها به علت کمبود نزولات جوی و خشکسالی بر روی تعداد پرندگان نیز تاثیر می گذارد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست ایلام از عموم مردم به ویژه شکارچیان و مردم محلی همجوار این زیستگاه ها خواست، باتوجه به فصل جفت گیری و سپس زاد و ولد وحوش و پرندگان، از نزدیک شدن به زیستگاه های حیات وحش خودداری کنند.

استان ایلام همه ساله پذیرای ۳۰ گونه پرنده مهاجر است که طی ماه های آبان تا فروردین در زیستگاه های استان ایلام فصول پاییز و زمستان را سپری می کنند.

گونه مهم هوبره، سبزقبا، چنگر، حواصیل، باکلان و انواع غاز و اردک از جمله این پرندگان هستند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار