استان همدان دارای ۷۰۰۰ دونده و مربی فعال است و همین موضوع باعث شده هیأت دوومیدانی از مهمترین هیأت‌های ورزشی استان به شمار رود و فعالیت‌های اخیر این هیأت باعث شده در ارزیابی‌های اداره کل ورزش و جوانان استان همدان نمره خوبی کسب کند و نشان دهد استان همدان پتانسیل و زمینه بسیار خوبی در این رشته ورزشی جذاب و مهیج دارد.
کد خبر: ۱۰۸۰۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸ 05 December 2022

همدان شاید بتوان هیأت دوومیدانی استان همدان را از معدود هیأت‌های ورزشی استان دانست که با وجود مشکلات اقتصادی و کمبود بودجه همچنان در دل روستا‌ها و نقاط دور افتاده به دنبال گنجینه‌ای از استعداد‌های ورزشی است.

به گزارش ایسنا؛ شاکله و کادر هر هیأت ورزشی میزان توانمندی و دانش آن هیأت را نشان می‌دهد؛ رشته ورزشی جذاب و مهیج دوومیدانی هم از این موضوع مستثنی نیست و همانند همیشه جزء مدال‌آورترین و فعال‌ترین هیأت‌های ورزشی استان همدان است. این هیأت ورزشی برخلاف غالب هیأت‌هایی که با حضور غیرورزشی‌ها رنگ و بوی سیاست را نیز به خود گرفته‌اند، عاری از حضور سیاسیون و افراد خارج از ورزش است.

اعضاء و خانواده تصمیم‌گیرنده این هیأت را پیشکسوتان دوومیدانی و صاحب‌نظران دانشگاهی تشکیل داده‌اند و بنا به گفته اهالی ورزش با وجود مشغله فراوان عاشقانه از این ارگان به آن ارگان می‌روند تا بتوانند اندک بودجه‌ای برای این هیأت ورزشی فراهم کنند یا حداقل بتوانند کفشی برای دوندگان کم‌برخوردار روستایی کشف شده تهیه کنند.

اعضای این هیأت ورزشی همچنان به کنکاش و جست و جو در روستا‌ها و نقاط دور افتاده استان ادامه می‌دهند و تلاش می‌کنند بدون درنظر گرفتن شرایط مالی پدیده‌های نوظهوری را جذب ورزش کنند که در آینده برای دیار هگمتانه افتخارآفرین می‌شوند.

سیداصغر ذوقی‌احسن، دبیر هیأت دوومیدانی استان همدان در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه این هیأت ورزشی تاکنون افتخارات زیادی کسب کرده و در رده‌بندی هیأت‌های ورزشی برتر استان نیز حضوری فعال و مستمر دارد، اظهار کرد: کسب این رتبه‌ها نتیجه حضور اهالی دلسوز دوومیدانی در رأس کار است.

وی افزود: تلاش‌های بسیاری برای پیدا کردن استعداد‌های دوومیدانی در سطح استان انجام می‌دهیم و با وجود آن که بودجه‌ای نداریم از طرق مختلف همچون کمک از دوستان نزدیک، هزینه شخصی یا بودجه‌ای از ارگان‌ها سعی می‌کنیم شرایط را برای قهرمانان و استعدادهایمان در سرتاسر نقاط استان برای حضوری مؤثر در رشته دوومیدانی هموار سازیم.

دبیر هیأت دوومیدانی استان همدان ادامه داد: سعی کرده‌ایم به هیأت‌های ورزشی شهرستان‌ها توجه ویژه کنیم و افرادی شایسته بر رأس کار قرار دهیم.

دبیر هیأت دوومیدانی استان همدان تصریح کرد: کرم سهرابی قهرمان نامدار نهاوندی را در حضور سلیمان جوانمردی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نهاوند، مسعود بنوان رئیس هیأت دوومیدانی استان و سعیدی‌منش مسئول کمیته استقامت و نیمه استقامت به عنوان رئیس هیأت دوومیدانی این شهرستان منصوب کردیم.

وی اضافه کرد: سهرابی طی سال‌ها عضویت در تیم ملی و باشگاه‌های کشور، شش سال قهرمان دو ۳۰۰۰ متر با مانع کشور، مقام چهارمی دو ۳۰۰۰ متر آزاد داخل سالن آسیا در کشور تایلند، نایب قهرمانی مسابقات انتخابی کشور تایوان برای ورودی به المپیک پکن، نایب قهرمانی مسابقات بین‌المللی آسیا و اروپا در کشور مجارستان، قهرمانی مسابقات بین‌المللی کشور قزاقستان و دو مقام سومی مسابقات بین‌المللی دهه فجر تهران و همچنین حضور در جمع بهترین دوندگان ایران و مرد سال کشور در سال ۱۳۸۶ را در کارنامه دارد.

ذوقی‌احسن خاطرنشان کرد: واقعاً تلاش کرده‌ایم قهرمانان و بزرگان دوومیدانی را در رأس کار قرار دهیم و نهاوند از گذشته به خاطر حضور دوندگان ملی پوش و نامدار در مواد استقامت و نیمه استقامت همیشه یکی از قطب‌های دوومیدانی استان بوده و امکاناتی همچون مجموعه ورزشی علیمرادیان را در اختیار دارد، برای همین رئیسی کارکشته برای این هیأت قرار دادیم.

وی مطرح کرد: هیأت دوومیدانی استان همدان یکی از موفق‌ترین هیأت‌ها در سطح استان است که با برنامه‌ریزی‌های مدون در زمینه استعدادیابی در سطح شهر‌ها و روستا‌های استان و همچنین همکاری با آموزش و پرورش به نتایج خیلی خوبی دست پیدا کرده و با قهرمانی در رده‌های نونهالان و نوجوانان درصدد تربیت نسل جدیدی از دوندگان به جامعه ورزش کشور است.

چندی پیش در نخستین جشنواره رسم جوانمردی که در زورخانه پهلوان علی میرزای همدانی با حضور اهالی ورزش برگزار شد، مسعود بنوان از هیأت دوومیدانی به علت عملکرد خوب به عنوان فرد برگزیده در بین رؤسای هیأت‌های ورزشی انتخاب شد.

بنوان پیش از اینکه در سال ۱۴۰۰ با کسب ۱۹ رأی از ۲۳ برای چهار سال سکاندار هیأت دوومیدانی بشود به عنوان دبیر هیأت دوومیدانی استان همدان فعالیت داشت و از مربیان سازنده این رشته ورزشی به شمار می‌رفت.

مهرماه امسال دونده‌های پیشکسوت استان همدان در مسابقات قهرمانی کشور صاحب ۳۶ مدال شدند و چشم به ادامه راه و مسابقات آسیایی دوختند، همچنین دوومیدانی همدان در رده‌های مختلف سنی نیز در مسابقات انتخابی و کشوری توانست عناوین شایسته‌ای کسب کند.

این هیأت در بخش رده‌های پایه نیز عملکرد خوبی داشته تا جایی که مسعود بنوان می‌گوید: به دنبال کسب بهترین رکورد در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا هستیم و علاوه بر آن توانستیم در المپیاد استعداد‌های برتر ورزشی کشور عملکرد خیره کننده‌ای نسبت به باقی هیأت‌های استان از خود به جای بگذاریم.

رئیس هیأت دوومیدانی استان همدان ادامه داد: دوومیدانی استان همدان همیشه در رویداد‌های ملی و فراملی افتخارآفرین بوده است.

عملکرد خوب این هیأت از زیر ذره‌بین مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان دور نمانده و وی با بیان اینکه ضریب نفوذ دوومیدانی در بین مردم همدان چشمگیر و قابل‌توجه است، گفت: هیأت دوومیدانی استان همدان از پرافتخارترین و مدال‌آورترین هیأت‌های ورزشی استان است.

علی حقیقی افزود: دوومیدانی یکی از رشته‌ها و ورزش‌های پایه است که برای استقامت و آمادگی هر چه بیشتر ورزشکاران در رشته‌های مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرد.  تا حد توان سعی می‌کنیم از هیأت‌های ورزشی استان حمایت لازم را داشته باشیم.

استان همدان دارای ۷۰۰۰ دونده و مربی فعال است و همین موضوع باعث شده هیأت دوومیدانی از مهمترین هیأت‌های ورزشی استان به شمار رود و فعالیت‌های اخیر این هیأت باعث شده در ارزیابی‌های اداره کل ورزش و جوانان استان همدان نمره خوبی کسب کند و نشان دهد استان همدان پتانسیل و زمینه بسیار خوبی در این رشته ورزشی جذاب و مهیج دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار