احمدزاده : همه خلقت زنده است حتی خاک، اما خداوند انسان را برای خود آفرید و از روح خود در کالبدش دمید بنابراین انسان باید مسیر رسیدن به قرب الهی را طی کند.
کد خبر: ۱۰۸۰۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰ 03 December 2022

زنگ پژوهش با حضور استاندار، مسئولین ارشد دانشگاهی و آموزشی کهگیلویه و بویراحمد نواخته شد.
همزمان با هفته پژوهش، زنگ پژوهش با حضور استاندار و مسئولین استانی به نمایندگی از کل استان در یکی از مدارس شهر یاسوج نواخته شد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مدیر کل آموزش و پرورش استان در این آئین ضمن خیر مقدم به حاضران ، گفت : ما انسان‌ها نسبت به هم چهار وظیفه مهم داریم اول تعلیم و آموختن ، دوم تعلم یعنی یاد دادن و علم آموزی به دیگران ، سوم تذکر و یادآوری به همدیگر و چهارم تحقیق و پژوهش یعنی تحقیق در مورد آنچه که نمی‌دانیم و اموختن آن یعنی رسیدن از مجهول به معلوم ، پژوهش باید کرد.

زنگ پژوهش با حضور استاندار نواخته شد / احمدزاده : در پژوهش مسیر گم نشود / عزتخواه : پژوهش خوانی حلقه مفقوده در دانشگاه ها + فیلم و تصاویر

عزتخواه با بیان اینکه هیچ انسانی در طول زندگی بی نیاز از پژوهش نیست، افزود: راز و آغاز پژوهش در دین اسلام از زمان اولین وحی نازل شده بر پیامبر شروع می‌شود که پیامبر در پاسخ وحی نازل شده پرسشگری کرد که چه بخوانم بنابراین وحی آغاز پژوهش در دین است.
وی ضمن اشاره به اهمیت پژوهش در آموزش و پرورش، گفت: آنچه که این سال‌ها کمتر به آن توجه شده است، پژوهش خوانی است و‌ای کاش اساتید و دانشجویان می‌آمدند و پژوهش‌ها را می‌خواندند و عمل می‌کردند.
عزتخواه ادامه داد: متاسفانه می‌بینیم که برای یک تحقیق و پژوهش، پژوهشگر تلاش‌های زیادی انجام می‌دهد، اما نهایتا این پژوهش خاک می‌خورد و کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی با بیان این نکته که در کلام رهبری هدف از پژوهش رسیدن به مرجعیت علمی و رفع مشکلات کشور است، افزود: تا پژوهش در آموزش و پرورش نهادینه نشود و دانش آموز در پی پرسیدن و یافتن نباشد، برنامه‌ها به نتیجه نمی‌رسند.
عزت خواه در پایان گفت: با هدف ترویج فرهنگ پژوهش زنگ پژوهش در استان با دستان استاندار نواخته می‌شود.

زنگ پژوهش با حضور استاندار نواخته شد / احمدزاده : در پژوهش مسیر گم نشود / عزتخواه : پژوهش خوانی حلقه مفقوده در دانشگاه ها + فیلم و تصاویر

در مسیر پژوهش راه گم نشود
استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در سخنانی کوتاه در خصوص اهمیت پژوهش گفت: اگر قرار بر انجام کار‌های زیربنایی داریم باید اساس توجه به دانش بنیان و علم است.

سید علی احمدزاده افزود: بدون توجه به علم هیچ کاری به نتیجه مطلوب و کاری ارزشمند است که بنیه علمی باشد یعنی مبتنی بر پژوهش و تحقیق باشد.

احمدزاده ادامه داد: همه خلقت زنده است حتی خاک، اما خداوند انسان را برای خود آفرید و از روح خود در کالبدش دمید بنابراین انسان باید مسیر رسیدن به قرب الهی را طی کند.

استاندار در پایان گفت: موفقیت پژوهشی زمانی است که مسیر علمی و مسیر رسیدن به قرب الهی گم نشود و اگر ما در مسیر تبیین شده توسط پیامبران حرکت کنیم می‌توانیم آفریننده باشیم.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد در بخش پایانی این آئین نمایشگاه پژوهش در مدرسه تیزهوشان افتتاح شد. همچنین از دانش آموزش و معلمین پژوهشگر تجلیل شد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار