هر چند وضعیت وعده پیگیری ۱ ماهه استاندار هنوز کاملا مشخص نیست، اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد که موضوع در دستور کار وی قرار دارد و احتمالا شاهد یک نبرد تمام عیار و مهم بین استاندار به عنوان مقام ارشد استان و این حاکمان پررو خواهیم بود!
کد خبر: ۱۰۸۰۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۹ 03 December 2022

در تاریخ ۱۷ مهر ماه سال جاری خبری در تابناک کهگیلویه و بویراحمد منتشر شد که انتشار آن در پی گفتگوی تلفنی مردمی استاندار در سامانه سامد بود. در این گفتگوی تلفنی یکی از مخاطبان استاندار از عدم تخلیه یک خانه سازمانی با وجود گذشت ۱۸ سال از سکنی گزیدن یک کارمند در آن واحد مسکونی دولتی گلایه کرده بود که در این مورد استاندار پیگیر موضوع از مدیر کل راه و شهرسازی شد.
سید علی احمدزاده در تماس تلفنی با مدیر کل راه و شهرسازی خواستار توضیح در این خصوص می‌شود و به صراحت اعلام می‌کند که وی باید به این وضعیت خاتمه دهد.
البته احمدزاده در ادامه توضیح می‌دهد که ظرف حداکثر یک ماه آینده به کلیت این موضوع در دیگر دستگاه‌ها هم رسیدگی و باید منازل اشغال شده تخلیه شوند.
در گزارش قبل تابنا کهگیلویه و بویراحمد توضیح داده شده که "پیگیری‌ها نشان می‌دهد یکی از دلایل عدم تخلیه این منازل، وسوسه‌ای است که این سلاطین حاکم بر منازل سازمانی را مصر به عدم تخلیه می‌کند و آن هم شائبه واگذاری این منازل به آن‌ها است!
به باور این افراد، کسانی که در خانه‌های سازمانی و دولتی هستند پس از مدتی می‌تواند تقاضای واگذاری ان واحد مسکونی دولتی به خود را داشته باشند لذا به هر نحوی تلاش می‌کنند که خانه‌های مذکور را تخلیه نکنند! که در این بین باید پرسید، مدعی العموم، دستگاه‌های نظارتی، حراست دستگاه‌ها و مدیران چرا به این موضوع بسیار مهم ورود نمی‌کنند و چرا اقدامات تنبیهی برای مقابله با این پدیده زشت انجام نمی‌دهند؟ "
هر چند وضعیت وعده پیگیری ۱ ماهه استاندار هنوز کاملا مشخص نیست، اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد که موضوع در دستور کار وی قرار دارد و احتمالا شاهد یک نبرد تمام عیار و مهم بین استاندار به عنوان مقام ارشد استان و این حاکمان پررو خواهیم بود!
احمدزاده در جدیدترین اظهار نظر خود در این خصوص گفته " طبق بررسی‌های که داشته‌ام که افرادی در استان بوده که ۱۸ سال در منازل سازمانی زندگی می‌کنند در حالی افراد مستحق زیادی پشت نوبت استفاده از این ساختمان‌ها هستند.
وی با بیان اینکه افرادی نیز خود دارای منزل ملکی بوده، ولی در خانه‌های سازمانی به‌سر می‌برند و ساختمان خود را اجاره داده‌اند، عنوان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی به ویژه راه و شهرسازی تک به تک منازل سازمانی را بررسی و بدون ملاحضه کاری و مماشات، تعیین تکلیف کنند.
احمدزاده خواستار اجرای دقیق آیین‌نامه مربوط به شرایط و طرز استفاده از خانه‌های سازمانی شد و گفت: حداکثر مدت استفاده از خانه‌های سازمانی پنج سال است و پس از پایان این مدت ظرف ۳ ماه از تاریخ ابلاغ سازمان متبوع، استفاده‌کننده ملزم به‌تخلیه است مگر این که متقاضی واجد شرایط دیگری وجود نداشته باشد که در این صورت نیز در هر زمان که متقاضی واجد شرایط مراجعه نماید استفاده‌کننده از خانه‌های سازمانی ظرف مهلت مذکور ملزم به تخلیه است.
وی اجرای عدالت در بخش‌های مختلف را برای مدیران دستگاه‌های اجرایی اولویت دانست و افزود: بدون اغماض با مدیرانی که خود عاملی برای ترویج بی قانونی هستند، برخورد می‌کنیم.
نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: وقتی مدیر یک دستگاه اجرایی از کارمند زیر مجموعه خود بخواهد که یک کار غیر قانونی و سفارشی انجام دهد بدون شک ان کارشناس در کنار این کار سفارشی مدیر، کار‌های غیر قانونی دیگری انجام خواهد داد. "
حال باید دید که استاندار کهگیلویه و بویراحمد، پیروز این نبرد خواهد بود یا حاکمان پررو نشسته در منازل سازمانی؟!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار