معاون سپاه پاکدشت:
معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه پاسداران شهرستان پاکدشت گفت: نخبگان، موتور پیشران پیشرفت و توسعه کشور هستند که با هم‌افزایی می‌توانند بسیاری از مسائل و مشکلات کشور را رفع کنند.
کد خبر: ۱۰۷۹۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷ 30 November 2022

نخبگان موتور پیشران توسعه کشور هستند

به گزارش تابناک تهران، سرگرد محمد علی باقری روز چهارشنبه در جلسه قدردانی از نخبگان، پژوهشگران و متخصصان پاکدشت در حوزه‌های علوم انسانی، فنی و مهندسی، کشاورزی و صنعت که در محل سالن همایش‌های دانشگاه پیام نور این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: در تمام جوامعی که میل به توسعه یافتگی‌دارند، نخبگان به عنوان موتور پیشران محسوب می‌شوند که در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و علوم مختلف می‌توانند مسائل جامعه را حل کنند.

وی افزود: با هم افزایی و همگرایی نخبگان از دانش آموزان، دانشجویان، اساتید و مخترعان می‌تواند مسائلی که در حکمرانی وجود دارد مطرح، بررسی و برای آن راهکار عملی ارائه کرد و در اصل این عارضه‌یابی و ارائه راهکار برای برون رفت از مشکلات، جز با اهمیت دادن به نخبگان رفع نمی‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: امروز کشور با مسائل و مشکلاتی مواجه است که برای رفع آن ابتدا باید نخبگان را شناسایی کرد و آنان را در کنار هم قرار داد تا با همگرایی، مسائل را به حداقل رساند.

باقری ادامه داد: امروز در حوزه صنعت، کشاورزی، ترافیک و تولید پاکدشت با مشکلاتی روبرو است که می‌توان با عملیاتی کردن بسیاری از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی این مسائل و مشکلات را برطرف کرد و این مهم جز با تلاش نخبگان به سرانجام نمی‌رسد.

هر کس که برای رفع مشکل راهکاری ارائه دهد نخبه است

مسئول گروه علمی تبیین بیانیه گام دوم انقلاب نیز در این مراسم گفت: نخبگان کسانی هستند که علاوه بر تشخیص دردها راهکارهای مهم برای رفع آن نیز ارائه می‌دهند.

ابوذر یاسری با اشاره به اینکه نخبگان حلقه میانی و واسط بین حاکمیت و مردم هستتند افزود: امروز بیش از ۴۲ هزار گروه جهادی به عنوان نخبگان انقلاب واردمیدان شده و با تشخیص مسائل و مشکلات در صدد رفع آن‌ها برآمده و بار کمبودها را بر دوش کشیدند.

وی تأکید کرد: نخبگان فقط دانش‌آموختگان حوزوی، دانشگاهی و دارای تحصیلات عالی نیستند بلکه هر کس که برای رفع مشکلات جامعه راهکاری ارائه دهد، نخبه است.

یاسری ادامه داد: در گذشته ایران کشوری جهان سوم بود که اساسا نباید مسائل و مشکلاتش را به تنهایی حل کند، در احداث تمام کارخانجات ایران در رژِیم گذشته، هیچ یک از دانش‌آموختگان کشور اجازه یادگیری نداشتند و فقط از آنان به عنوان یک نیروی کار ساده استفاده می‌شد به این دلیل هر گاه مشکلی برای این کارخانجات ایجاد می‌گردید، همان افراد باید مشکل را برطرف می‌کردند.

این مسئول خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی به جوانان و نخبگان کشور روحیه خودباوری و اعتماد به نفس ملی داده و باعث شده تا مسائل و مشکلات جامعه نه با استفاده از توان خارج از کشور، که در داخل شناسایی و رفع گردد.

در پایان این مراسم از دکتر وحید محمدی و دکتر مریم رحیمی از دانشگاه ابوریحان ، دکتر محمد خوب بخت و دکتر سعید علوی از دانشگاه پیام نور، دکتر پرویز میرزائی گودرزی از مرکز علمی کاربردی، دکتر خسرو پورجوان و محمد رئوفی از دانشکده کشاورزی شهید رجایی، ابوالفضل قالوچه و مهدی جعفری از پژوهشسرای دانش آموزی پسران و دکتر محمد رضا خالقی از حوزه مقاومت بسیج ۲ امام حسن (ع) منطقه پارچین قدردانی شد.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار