مشارکت‌ مردمی از رمز و رازهای توسعه جوامع به شمار می‌رود و همواره آن را می‌توان در جای‌جای کهن‌شهر مراغه به نظاره نشست؛ مشارکت‌هایی که به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، تامین هزینه‌های درمان نیازمندان، جمع‌آوری جهیزیه برای نوعروسان، ساخت خانه محرومان و دهها اقدام خیرخواهانه دیگر منجر می‌شود.
کد خبر: ۱۰۷۹۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷ 30 November 2022

به گزارش تابناک آذربایجان شرقی، این مشارکت‌ها که در نوع‌دوستی و به واقع در دینداری این مردمان بافرهنگ ریشه دارد، به دلیل گستردگی در میان اقشار مختلف مردمی، کمتر در افکار عمومی جمع‌بندی و مطرح می‌شود.
البته با حضور در محافل مختلف این شهرستان می‌توان تا حدودی از آنها اطلاع کسب کرد اما بدون‌شک بسیاری از امور خیرخواهانه با توسل به منش امیرالمومنین (ع) در خفا انجام می‌شود و فرصتی برای بازتاب در رسانه نمی‌یابد.

امسال ۴۰ زندانی با همت خیران آزاد شده‌اند
«امیرعلی جعفری»، رئیس اداره زندان مراغه می‌گوید: از ابتدای سال تا زمان حاضر ۴۰ نفر زندانی با همت خیران از زندان مراغه آزاد شده‌اند و شرایط برای مشارکت خیران در آزادی زندانیان دیگر که به دلیل ناتوانی در پرداخت در زندان به سر می‌برند، وجود دارد.
به گفته وی اخیرا هزینه مراسم سالگرد یک متوفی برای آزادی ۲ نفر زندانی محکوم مالی صرف شد تا آنان به جمع خانواده خود بازگردند.
وی ادامه داد: یکی از این افراد که دارای کم‌سویی بینایی بوده و به نیم‌سکه بهار آزادی از بابت مهریه محکوم شده بود، توسط این خانواده نیک‌اندیش آزاد شد؛ نفر دیگر نیز با محکومیت مالی به میزان چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در زندان بود که با پرداخت آن به کانون گرم خانوادگی خودش برگشت.

۲۴ خانه محروم با مشارکت گروه‌های جهادی در حال احداث است
فرمانده سپاه ناحیه مراغه با بیان اینکه امسال ۲۴ باب خانه با مشارکت گروه‌های جهادی و سایر نهادها از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) برای محرومان این شهرستان احداث می‌شود، بیان کرد: ۱۰ باب از این خانه‌ها طی هفته جاری و مصادف با هفته بسیج به محرومان تحویل شد و ۱۴ باب باقیمانده نیز تا دهه فجر امسال بهره‌برداری می‌شود.
به گفته سرهنگ «یحیی حیدری» بسیجیان این شهرستان در خصوص جمع‌آوری جهیزیه برای نیازمندان نیز تلاش می‌کنند و همزمان با هفته جاری ۱۵ سری جهیزیه به نوعروسان بی‌بضاعت تحویل می‌شود.
وی اضافه کرد: گروه پزشکی بسیجیان این شهرستان نیز طی روزهای اخیر در چهار نقطه از شهرستان حضور یافته و علاوه بر ویزیت رایگان، خدمات درمانی و در برخی از موارد ارجاع به مراکز درمانی را به مردم شریف عرضه کرده است.
وی ادامه داد: خدمات‌رسانی گروه‌های جهادی مراغه تنها در این موارد نیز خلاصه نمی‌شود و آنان در بسیاری از موارد خدمات‌ سایر ارگان‌ها را تسهیل می‌کنند تا جایی که تعدادی از این همین بسیجیان در ساماندهی جاده بین مزارع کشاورزان با همکاری دهیاری و شورای اسلامی روستا و همچنین بهسازی کانال آبیاری مشارکت دارند.

عضویت یکهزار و ۸۰۰ بیمار در انجمن حمایت از بیماران کلیوی مراغه
«مرتضی باستانی»، مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی مراغه می‌گوید: یکهزار و ۸۰۰ بیمار در این انجمن عضویتدارند و درمان آنان با تعرفه دولتی و بدون دریافت هزینه انجام می‌شود.
وی که در مجمع خیران سلامت شهرستان نیز عضویت دارد، اضافه کرد: این انجمن در تعداد پیوند کلیه پیشتاز کشور بوده اما این روزها با مسایلی چون گرانی دارو و پایین آمدن سن بیماری مواجه است که حل آنها به توجه ویژه مسئولان امر نیاز دارد.

مردم مراغه ماهانه ۱۷۰ میلیون تومان صدقه می‌دهند
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مراغه با اشاره به مشارکت مردم این شهرستان در بخش صدقات، بیان می‌کند: کمیته امداد شهرستان در این بخش حدود پنج هزار مشترک دارد که ماهانه ۱۷۰ میلیون تومان صدقه می‌دهند.
«اکبر ابراهیمی» در خصوص حامی‌یابی برای ایتام نیز بیان کرد: ماهانه ۳۰۰ میلیون تومان نیز توسط حامیان این شهرستان برای نگهداری از ایتام واریز می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه ناگفته‌های بسیاری در خصوص مشارکت مردم شهرستان در امور خیرخواهانه وجود دارد، بیان کرد: این مشارکت‌ها به تدریج در حوزه‌های مختلف گسترش می‌یابد.
به گزارش ایرنا شیوع کرونا طی یکی دو سال گذشته نیز موجب شد تا هزینه‌های مراسم ترحیم و سالگردهای درگذشت افراد نیز به امور خیرخواهانه اختصاص یابد که آزادی زندانیان جرایم غیرعمد از جمله همین موارد است؛ امور خیرخواهانه‌ای که بعد از فروکش کردن کرونا نیز در سطح جامعه مشاهده می‌شود.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :