فرماندار شهرستان دماوند گفت: دشمن همواره تلاش دارد که دستاوردهای بزرگ انقلاب به نسل جوان منتقل نشود، شایسته است در این هفته افتخارات بسیج را برای نسل جدید تبیین کنیم.
کد خبر: ۱۰۷۹۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹ 29 November 2022

به گزارش تابناک تهران، رضا طاهرخانی روز سه شنبه در جلسه قدردانی از فرمانده سپاه و پایگاه‌های مقاومت بسیج شهرستان دماوند به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: قدردان زحمات نیروهای این نهاد از فرمانده سپاه و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج شهرستان هستیم.

این خاطرنشان کرد: هفته بسیج، زمان بزرگداشت جانفشانی هایی است که برای سربلندی این سرزمین صورت گرفته؛ بسیج به معنی آماده باش و حضور میدانی در صحنه هایی است که مردم و نظام به آن نیاز دارند.

وی ادامه داد: همان گونه که مقام معظم رهبری می فرمایند، تشکیل بسیج ابتکاری بی بدیل از جانب امام راحل بزرگوار بود که مبتنی بر اندیشه انقلاب و اسلام شکل گرفت.

بازسازی پنج منزل مسکونی در دستور کار بسیج سازندگی دماوند

مسئول بسیج سازندگی سپاه شهرستان دماوند گفت: ساخت و بازسازی مرمت ۲ منزل مسکونی مربوط به نیازمندان به صورت کامل انجام شده و سه واحد دیگر نیز شناسایی شده که کار بازسازی آن در دست اقدام است.

سعید محمد اظهار داشت: بسیج سازندگی سپاه شهرستان دماوند در ۲ عرصه محرومیت ‌زدایی و اقتصاد مقاومتی فعالیت‌های خود را آغاز کرده است، در حوزه محرومیت‌زدایی، شناسایی نیازمندان، توزیع بسته‌های معیشتی و آموزش تحصیلی، تهیه جهیزیه و بازسازی و مرمت خانه‌های نیازمندان انجام شده است.

وی ادامه داد: عرصه بعدی بسیج سازندگی، حوزه اقتصاد مقاومتی در راستای حمایت و اشتغال جامعه هدف است که دوره‌های مهارت‌آموزی را برگزار کردیم و با تفاهم‌نامه‌ای که با ادارات مرتبط همچون جهاد کشاورزی و فنی حرفه‌ای وجود دارد، مدارک آموزشی معتبر به شرکت‌کنندگان اهدا شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه شهرستان دماوند همچنین به اشتغال آنان با اعطای تسهیلات تبصره ۱۶ اشاره کرد و گفت: این مهم در راستای توانمندسازی انجام می شود؛ در ۶ ماه ابتدای امسال مجموعه سازندگی سپاه دماوند و گروهای جهادی سه هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در شهرستان تهیه و توزیع کردند.

محمدی خاطرنشان کرد: از سویی دیگر در مجموعه فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی، تاکنون ۱۶ نفر برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه مراجعه اقدام کرده‌اند.

افتتاح ساختمان پایگاه بسیج شهید سردار سلیمانی شهرداری کیلان

همزمان با گرامیداشت هفته بسیج، ساختمان پایگاه بسیج سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شهرداری کیلان با حضور امام جماعت مسجد جامع شهر، رئیس و اعضای شورای اسلامی، سرپرست شهرداری، فرمانده بسیج ادارات شهرستان، فرمانده حوزه بسیج، جمعی از بسیجیان و خانواده معظم شهدا افتتاح شد.

سرهنگ حسن مرشدی، فرمانده بسیج ادارات شهرستان دماوند ضمن قدردانی از افتتاح ساختمان پایگاه بسیج سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در هفته بسیج، گفت: پایگاه بسیج در ادارات زمینه ساز ارتباط و تعامل شهرداری با نهاد مقدس بسیج است. وی افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، افزایش روحیه خدمت جهادی و کیفیت بخشی به ارائه خدمات به مردم، بازویی توانمند در کنار رئیس اداره، از خصوصیات بارز و فلسفه وجودی پایگاه بسیج در یک اداره است.

این مسئول اضافه کرد: پایگاه بسیج سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شهرداری کیلان باید در مسیر و اهداف شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی عزیز گام‌های بلند بردارد، هم برای شهر کیلان و هم برای شهرهای همسایه تاثیرگذار و مفید واقع شود.

پیمان آقاجان احمدی، رئیس شورای اسلامی شهر کیلان نیز در این مراسم گفت: قطعا افتتاح این پایگاه می تواند بر رشد و پویایی و تعالی شاخصه های چون فرهنگ کار، تعهد و سلامت کاری شهرداری موثر باشد.

گفتنی است حسین مسلمی سرپرستی پایگاه بسیج شهرداری کیلان را بر عهده دارد.

یادواره شهدای امنیت در سالن فرهنگسرای کوثر شهر دماوند برگزار شد

فرمانده پایگاه حضرت زینب (س) شهر دماوند با بیان اینکه این گردهمایی در خصوص گرامیداشت شهدای امنیت است، اظهار داشت: همه ما مدیون شهدای امنیت هستیم و یاد و خاطره آنها باید همیشه زنده باشد.

زینب روشن هدف از برگزاری این مراسم را تجلیل از خانواده‌های شهدا و زنده نگهداشتن یاد و خاطره آنها عنوان کرد و افزود: دشمنان نیز در برهه کنونی باید بدانند که هنوز پای انقلاب و نظام و رهبر انقلاب اسلامی ایستاده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان دماوند شهدای امنیت ندارد و مراسم امروز برای گرامیداشت شهدای امنیت کل کشور برگزار شده است که در مرزها حافظ میهنمان بوده‌ و به خاطر مردم ایران از جان خود گذشته و پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند.

در این مراسم به‌مناسبت هفته بسیج از حدود ۲۰ نفر از فرماندهان پایگاه‌ها و شورای پایگاه‌های سطح شهرستان دماوند قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار