رییس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز اعلام کرد: ۸۲ دستگاه خودرو گذر موقت متخلف در مناطق مختلف این استان شناسایی و به توقفگاه پلیس انتقال یافتند.
کد خبر: ۱۰۷۹۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳ 29 November 2022

به گزارش «تابناک البرز» سرهنگ حمدالله رحمتی پور اظهار داشت: تخلفات این خودروها شامل استفاده افراد غیر مالک از آنها و موارد دیگر بوده است.

وی اضافه کرد: وسایل نقلیه مانند خودرو های ورود موقت ، خودرو های مناطق آزاد تجاری ، خودرو های ویژه آزمایش فنی زیر چتر شرایط و ضوابط قانونی مانند نظام شماره گذاری دائمی پلاک ملی قرار نمی گیرند.

رحمتی پور خاطرنشان کرد: وسایل نقلیه گذر موقت در چهارچوب کنوانسیون امور گمرکی و با تایید گمرک جمهوری اسلامی و با دریافت پروانه گمرکی ورود موقت مانند پلاک خارجی ترخیص می شوند و مدت تردد آنها بیش از ۱۰ روز بوده و می توانند به میزان مهلت اعتبار پروانه ورود موقت ، پلاک گذر موقت دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: تمدید مهلت تردد خودرو های گذر موقت مشروط به حضور مالک خودرو حداکثر برای سه ماه و حداکثر مهلت کل تردد نباید از ۶ ماه بیشتر شود و هر گونه نقل و انتقال خودرو های پلاک گذر موقت اعم از قطعی و وکالت ممنوع است .

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز گفت: ارائه وکالت نامه به عنوان وکیل وارد کننده خودرو برای استفاده از خودرو و یا تمدید مجوز تردد به هیچ وجه قابل قبول نبوده و تردد این خودروها فقط با حضور مالک خودرو و بررسی اصل گذرنامه مشروط به اینکه از کشور خارج نشده باشد امکان پذیر است.
وی یادآورشد: حق رانندگی با خودروی دارای پلاک گذر موقت فقط برای فردی است که مشخصات او در اسناد گمرکی و معرفی نامه گمرک ثبت شده و مالکین حق وکالت به شخص دیگری را ندارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار