رییس اداره بهزیستی بروجرد با بیان اینکه طرح غربالگری اضطراب کودکان پنج و ۶ ساله در سطح شهرستان آغاز شد، گفت: این طرح تا پایان سال ادامه دارد و انتظار می‌رود خانواده ها در اجرای آن همکاری داشته باشند.
کد خبر: ۱۰۷۷۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲ 16 November 2022

" کرم رضا پیردایه" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که این طرح به منظور شناسایی، تشخیص و درمان به موقع اضطراب کودکان در حال انجام است، اظهار داشت: مجری این طرح مراکز مثبت زندگی زیر نظر بهزیستی هستند که تعداد ۱۷ مرکز در بروجرد فعال است و خانواده ها می توانند برای غربالگری اضطراب کودکان پنج و ۶ ساله خود به این مراکز مراجعه کنند.

وی افزود: علاوه بر این والدین می‌توانند با ورود به نشانی اینترنتی https://moshavereh.behzisti.ir نسبت به ثبت نام و تکمیل پرسشنامه مربوطه اقدام کنند، در این صفحه سوالاتی طراحی شده که با ورود به این سامانه از طریق کد ملی به سوالات پاسخ داده و نتیجه تست اعلام می شود.

رییس بهزیستی بروجرد بیان کرد: اگر اختلال اضطراب برای یک کودک تشخیص داده شود از طریق سامانه به نزدیک ترین مرکز مثبت زندگی فرد معرفی می شود و افرادی که از نظر سطح درآمد در دهک پایین قرار داشته باشند جلسات مشاوره بصورت رایگان برای آنها انجام می شود.

پیردایه با بیان اینکه تا کنون تعداد ۲۰۰ کودک پنج و ۶ ساله در بروجرد در طرح غربالگری اضطراب مورد سنجش قرار گرفته اند، اضافه کرد: میزان جمعیت در نظر گرفته برای این طرح در بروجرد غربالگری حداقل ۷۰۰ کودک است که تا پایان اسفند ماه خانواده ها زمان دارند نسبت به تشخیص و غربالگری اضطراب کودکان خود در این سن اقدام کنند.

وی با تاکید بر تشخیص زودهنگام اختلال اضطراب در کودکان ادامه داد: همکاری والدین و خانواده ها در این تشخیص ضروری است این اختلال اگر به موقع تشخیص داده شود با چهار تا هشت جلسه مشاوره برطرف اما هر چه زمان بگذرد درمان پیچیده تر می شود.

وی با اشاره به اینکه داشتن میزانی از اضطراب در کودکان تا حدودی طبیعی است ولی این اضطراب اگر حالت بیمار گونه و شدت داشته باشد باید مورد درمان قرار گیرد گفت: اضطراب درمان نشده کودکان به مرور زمان تبدیل به اختلال اضطراب شده و می‌تواند زمینه ساز مشکلات رفتاری متعددی در دوران نوجوانی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار