خرم‌آباد- مدیرکل هواشناسی لرستان با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به این استان از غروب پنج‌شنبه هفته جاری، از پیش‌بینی آب‌گرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها و ... در لرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۶۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷ 09 November 2022

بهروز مرادپور در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به ورود سامانه بارشی به آسمان لرستان از غروب پنج شنبه هفته جاری اظهار داشت: ابرناکی، رگبار باران گاهی رعد و برق، کاهش دما، احتمال ریزش تگرگ، در مناطق کوهستانی و ارتفاعات رگبار برف، وزش باد شدید لحظه‌ای، خطر اصابت صاعقه در قالب این سامانه بارشی پیش بینی می‌شود.

وی با تاکید ب ر اینکه این سامانه بارشی همه نقاط استان را در بر خواهد گرفت افزود: پایان فعالیت آن نیز روز یکشنبه هفته آینده خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی لرستان از لغزندگی جاده‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری به ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، آب گرفتگی معابر، ایجاد رواناب، احتمال شکسته شدن سرشاخه‌های درختان، سقوط اشیا، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و… در استان با توجه به فعالیت این سامانه بارشی خبر داد.

مرادپور افزود: در این راستا احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، آمادگی زمستانی راهداری به ویژه در گردنه‌های مناطق سردسیر، استحکام سازه‌های موقت مانند گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، جلوگیری از خسارت به محصولات کشاورزی (جمع آوری محصولات)، و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم و… مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان داشت: تمرکز بارش‌های این سامانه برای ساعاتی از روزهای جمعه و شنبه است، طی امشب تا فردا صبح برای نقاطی از استان علاوه بر ابرناکی، بارش‌هایی به صورت پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار