مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از اجرای پنجمین دوره طرح ملی نذرآب با عنوان "نذرآب ۵" و اعزام تیم پزشکی به شهرستان‌های خاتم و مروست خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۰۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰ 06 October 2022

محسن حرازی زاده یزدی روز پنجشنبه به ایرنا گفت: در راستای طرح ملی نذر آب ۵، تیم درمانی جمعیت هلال احمر استان یزد متشکل از ۶ نفر پزشک متخصص (داخلی، عفونی، اطفال، زنان و زایمان، قلب و عروق، ارتوپدی) ماما و پزشک عمومی و روانشانس و مشاوره و نیروهای داوطلب هلال احمر استان و اعضا جوانان هلال احمر یزد به عنوان تیم سحر به مناطق محروم شهرستان‌های خاتم و مروست اعزام می‌شوند.

وی افزود: طرح ملی نذر آب ۵ در سه محور حمایت‌های معیشتی، خدمات درمانی و برخورد با تنش‌های آبی به شکل استقرار تانکر و لوله کشی برای دسترسی مردم به آب آشامیدنی سالم اجرایی می‌شود.

حرازی زاده با اشاره به ارائه خدمات درمانی و ویزیت و داروی رایگان از سوی این تیم تصریح کرد: اجرای این طرح از ۱۳ لغایت ۱۵ مهرماه ۱۴۰۱ در شهرستان‌های خاتم و مروست و همچنین روستاهای مناطق محروم هرات خواهد بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد ادامه داد: طرح نذر آب ۵ با مشارکت پزشکان داوطلب و خیرین و همچنین مشارکت خانه‌های هلال استان به منظور ارائه خدمات بشر دوستانه و با هدف کمک به بهبود سطح سلامت مناطق کم برخوردار، ارتقاء و بهبود کیفیت زندگی، ایجاد زمینه رشد و توسعه سلامت به روستاهای استان و ارائه خدمات بهداشتی، حمایتی و آموزشی به منطقه محروم و کم برخوردار اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه طرح نذر آب برای پنجمین بار و در نقاط کم‌آب کشور برگزار می‌شود، عنوان کرد: هدف از این طرح رسیدگی به وضعیت معیشتی و سلامتی مردم این مناطق بوده که در این راستا هماهنگی‌هایی با مسئولان و فرمانداران، بخشداران و دهیاران شهرستان‌های خاتم و مروست انجام گرفته است.

حرازی زاده عنوان کرد: در کنار اجرای این طرح، توسط خیرین تعدادی لوازم پزشکی شامل تخت، تشک مواج، دستگاه ونتیلاتور و ... نیز به بانک امانت تجهیزات پزشکی شهرستان خاتم اهدا خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح نیابت و بازدید از خانواده شهدا نیز در این طرح انجام خواهد شد، گفت: همچنین در این طرح استقرار ۲ تانکر ۱۰ هزار لیتری توسط خیرین، تعدادی سبد معیشتی، بهداشتی و (تهیه ۶۰ بسته لوازم التحریر و نوشت افزار و ۳۰۰ کیلو برنج توسط دفتر نمایندگی ولی فقیه جمعیت هلال احمر استان) و. در منطقه نیز توزیع خواهد شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار