رییس سازمان صنعت؛ معدن و تجارت لرستان گفت: "مصطفی طاهری" رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با سفر به شهرستان ازنا؛ در جریان مشکلات طرح راکد فولاد ازنا قرار گرفت.
کد خبر: ۱۰۶۳۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۹ 24 August 2022

به گزارش تابناک لرستان، بهمن جعفری روز چهارشنبه پس از این بازدید در جمع خبرنگاران افزود: مجتمع فولاد و ذوب آهن ازنا در زمینی به مساحت ۱۰۱ هکتار در منطقه ویژه شهرستان ازنا واقع شده است و سر مایه ثابت این مجتمع یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال می باشد.

وی با بیان اینکه حوزه فعالیت این کارخانه تولید انواع ورق های فولادی است ادامه داد: ظرفیت اسمی آن تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن در سال است و مواد اولیه این کارخانه از تختال (شمش فولادی) تشکیل می شود.

وی افزود:‌ طرح فولاد ازنا با پیشرفت فیزیکی ۷۷ درصدی حدود ۲ سال گذشته به علت کمبود نقدینگی و مشکلات حقوقی برای سرمایه گذار متوقف شده است و در صورت بهره برداری یکهزار و ۲۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم و یکهزار و ۶۰۰ فرصت شغلی غیرمستقیم دارد.

جعفری تاکید کرد:‌با توجه به اینکه واحد ذوب آهن ازنا می تواند سهم بسزایی از اشتغال استان را تامین کند، تکمیل طرح مذکور از اولویت های استان می باشد و امروز در دیدار رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به صورت ویژه برررسی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار