نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: قیمت کالاهای اساسی توسط دستگاه‌های متولی به صورت روزانه رصد شود و برخورد با گرانفروشی باید منظم، مستمر، قاطع و قانونی باشد.
کد خبر: ۱۰۵۵۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱ 08 July 2022

به گزارش خبرنگار تابناک، حجت الاسلام و المسلمین سیداحمدرضا شاهرخی در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلای الغدیر خرم‌آباد اظهار داشت: تخلف در سطح بازار استان و کشور علیرغم همه تلاش‌های صورت گرفته وجود دارد که باید با متخلفان برخورد قاطع و قانونی انجام شود.

وی بیان کرد: مبارزه با گرانفروشی باید از درون کارخانه ها و جاهایی که کالاها تولید شده، آغاز شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان اضافه کرد: نرخ کالاها باید از کارخانجات معین مصوب شود و به اطلاع مردم برسد که این کالاها با چه قیمت هایی در کارخانه ها تولید و توزیع می‌شود.

وی در ادامه به روز عرفه اشاره کرد و افزود: خداوند بندگانش را به دعا و مناجات فراخوانده است و خواندن دعای عرفه و زیارت امام حسین (ع) در احادیث و روایات بسیار سفارش شده است.

وی ضمن تبریک عید قربان یادآور شد: عید قربان از اعیاد بزرگ اسلامی است، در این روز حجاج قربانی می کنند و کسانی هم در کشور در این روز قربانی مستحب خواهند کرد.

امام جمعه خرم‌آباد ضمن گرامیداشت سالروز حجاب و عفاف و قیام خونین مسجد گوهرشاد اظهار داشت: عفاف از سجایا و خصلت های اخلاقی است و باید گفت، حجاب پوشش ظاهری و عفاف عالم درونی است که انسان را از گناه حفظ می کند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه رعایت حجاب و عفاف باعث استحکام خانواده ها و سالم بودن جامعه می شود، یادآور شد: وجود حجاب و عفاف و پایبندی به آن باعث می شود که جامعه، کشور و خانواده آثار ماندگار آن را لمس کنند.

وی اضافه کرد: رعایت حدود حجاب و عفاف گرچه سختی هایی را به دنبال دارد، اما ماندگار است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی تاکید کرد: حجاب و عفاف همانند سلام فرمانده باید به یک رویداد جهانی و ملی تبدیل شود، زیرا حجاب یک واجب شرعی و ضروری است.

امام جمعه خرم آباد تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در محلات را ضروری دانست و ادامه داد: دشمنان نظام با شبکه های گوناگون به دنبال تبلیغ فساد و بی حجابی در جامعه و در خانواده ها هستند که باید در مقابل این شبکه ها اقدامات بازدارنده و تهاجمی به شکل نظام مند انجام گیرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان از بانوانی که هفته گذشته در راستای حمایت از حجاب و عفاف در استان لرستان و خرم آباد تجمع کرده بودند، تقدیر و تشکر کرد، و گفت: این نشان داد که حجاب و عفاف در استان لرستان و کشور زنده است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی خاطرنشان کرد: گروهی با بی‌حجابی، رعایت نکردن حجاب و عفاف، حیوان گردانی، هوس بازی، چشم چرانی و غیره ایجاد مزاحمت برای زنان و مردان می کنند که با تغییر چنین رفتارهایی باید دستگاه‌های مربوطه ورود پیدا کنند.

وی افزود: هر کشوری اصولی دارد و رعایت این اصول یک امر ضروری و واجب است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار