مدیرکل شیلات لرستان گفت: مجوز ماده ۲۳ برای احداث سه مجتمع پرورش ماهیان خاویاری با ظرفیت سه هزار و ۵۰۰ تن در کوهدشت، رومشکان و پلدختر اخذ شده است.
کد خبر: ۱۰۵۵۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶ 07 July 2022

به گزارش تابناک "کیارش بیرانوند" روز پنجشنبه در گفت و گو با اهالی رسانه افزود: سه مجتمع پرورش ماهیان خاویاری با ظرفیت ۵۰۰ تن در کوهدشت، یکهزار تن در رومشکان و ۲ هزار تن در پلدختر طراحی شده است و عملیات اجرایی این طرح ها تا پایان سال آغاز می شود.

وی با بیان اینکه به طور معمول ۱۰ درصد حجم تولید ماهی خاویاری تبدیل به خاویار می شود تصریح کرد: با تولید هر ۱۰ تن ماهی خاویاری یک شغل ایجاد می شود و با احتساب آغاز بکار سه مجتمع جدید با ظرفیت سه هزار و ۵۰۰ تن، بیش از ۳۰۰ نفر مشغول بکار خواهند شد.

وی بیان کرد: پیش بینی لازم برای ایجاد این مجتمع ها و فراهم کردن زیرساخت ها ۴۰ میلیارد تومان است تا به مرحله تکمیل و واگذاری به بخش خصوصی برسد.

مدیرکل شیلات لرستان همچنین گفت: با توجه به ظرفیتی که لرستان در تولید ماهیان سردآبی و همچنان که رتبه برتر را بین استان های غیر ساحلی دارد طی سال‌های آتی قطب تولید ماهیان خاویاری در کشور خواهد بود.

بیرانوند افزود: لرستان با توجه به حدود ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر رودخانه و شرایط جوی، آبزی پرور و یکی از استان هایی است که گوشت ماهی خاویاری و خاویار را تولید می کند و بر همین اساس برای افزایش تولید ۳۰۰ کیلوگرم خاویار در سال گذشته  به یک تن در ۱۴۰۱ برنامه ریزی شده است.

وی تولید کنونی خاویار در لرستان را ۵۰ کیلوگرم عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر ۶۰۰ مزرعه پرورش ماهی در استان وجود دارد که از این مزارع ۲۸ تا ۳۰ هزارتن ماهی تولید می شود که در سال آینده به بیش از ۳۵ هزار تن می رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار