رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: کاهش ۴۵ درصدی قیمت کود شیمیایی نسبت به سال گذشته از اقدامات اساسی دولت سیزدهم در بخش کشاورزی است.
کد خبر: ۱۰۵۴۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶ 02 July 2022

به گزارش خبرنگار تابناک سید "عماد شاهرخی" روز شنبه در بازدید ترویجی تولید دانش بنیان بذر گندم افزود: دولت سیزدهم از زمان روی کارآمدن ۲ اقدام اساسی را در بخش کشاورزی انجام داده است.

وی تصریح کرد: خرید تضمینی گندم از پنج هزار و ۵۰۰ تومان در سال گذشته به ۱۱هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافت که اگر این اقدام زودتر و قبل از فصل کاشت صورت می‌گرفت، با استقبال کشاورزان مواجه و سطح زیر کشت نیز بیشتر می شد.

رییس جهاد کشاورزی لرستان کاهش نرخ کود را اقدام دیگر دولت عنوان و اضافه کرد: مردمی سازی یارانه‌ها نیز باوجود همه مشکلات، امری حیاتی بود که در این زمینه نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

شاهرخی گفت: از زمان شروع این طرح تا کنون، یکهزار و ۳۰۰ نفر تسهیلات کشاورزی را دریافت کرده اند و ۲۲۰ فقره تسهیلات مرغداری در مجموع به ارزش ۱۸۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی همچنین میانگین اشتغال بخش کشاورزی را در کشور ۱۹ و در لرستان ۲۹ درصد عنوان کرد و افزود: ۷۵ درصد اراضی لرستان دیم و طرح جهش تولید در دیمزارها در حال اجرا است تا طی یک برنامه پنج ساله، تولید در دیمزارها به ۲ برابر افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه کشاورزی لرستان نیازمند بهره گیری از تجهیزات به روز و اطلاعات فنی است ادامه داد: در حالیکه پیش از این سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی بیش از پنج درصد نبوده است، اکنون ۱۳ درصد تولید ناخالص داخلی لرستان را این بخش تامین می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار