رییس راهداری و حمل و نقل جاده ای خرم‌آباد گفت: عملیات احداث و توسعه ۷۰ کیلومتر راه روستایی خاکی و شوسه در شهرستان خرم آباد با ۶۰ میلیارد تومان اعتبار آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۵۳۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵ 30 June 2022

به گزارش تابناک لرستان از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان هدایت فلاح پوری اظهار داشت: با توجه به اعتبارات خوبی که در سال ۱۴۰۰ برای حوزه توسعه و ساخت راه های روستایی در نظر گرفته شد، با پیگیری اداره ساخت راه های فرعی و روستایی و شهرستان، بیش از ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه های روستایی شهرستان خرم آباد مصوب شد که در قالب این اعتبار عملیات ساخت و توسعه  ۷۰ کیلومتر از راه های روستایی خاکی و شوسه این شهرستان آغاز شده است.

وی از عملیات زیرسازی و ساخت ابنیه فنی و آسفالت جاده روستایی بیشه _ چم چیت _ دورود به طول ۹ کیلومتر را به عنوان مهم ترین پروژه حوزه روستایی یاد کرد و افزود: این پروژه باتلاش همه همکاران در اداره کل و شهرستان اجرایی شده و تا هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید، این جاده مسیر تردد اهالی شهرهای سپیددشت و شول آباد، دهستان چمسنگر و روستاهای ززماهرو و روستاهای بخش های پاپی و شول آباد به شهرستان های دورود، ازنا و الیگودرز است و با افتتاح این پروژه ۱۲۰کیلومتر از طول مسیر کوتاه تر خواهد شد. 

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان خرم آباد اضافه کرد: جاده سپیددشت _ بیشه _ چم چیت _ دورود به دلیل قرار گرفتن در کنار رودخانه سزار و آبشارهای زیبای بیشه و آبگرمه و رودخانه گهر و دره اسپر جزو زیباترین مسیرهای گردشگری استان به شمار می‌رود و دارای تردد بسیار بالا به ویژه در ایام تعطیلات است.

وی تعریض جاده روستایی بلیلوند به طول سه کیلومتر و جاده مجموعه تولیدی گردشگری کشت و صنعت به طول ۲ کیلومتر را از اقدامات شاخص در سه ماهه اول ۱۴۰۱ عنوان کرد و ادامه داد: تعریض این ۲ جاده با هماهنگی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان صورت گرفت که به صورت امانی و با استفاده از توان نیروی انسانی و ماشین آلات شهرستان و پشتیبانی اداره کل اجرایی شده است.

فلاح پوری اظهار داشت: در حوزه راهداری نیز با برنامه ریزی لازم درخصوص بهسازی روکش آسفالت جاده های ارتباطی، اجرای لایه حفاظتی اسلاری سیل مسیر خرم آباد_سپیددشت و راه روستایی کاکاشرف به طول ۱۰ کیلومتر صورت گرفت و قرارداد روکش آسفالت جاده های فرعی و روستایی شهرستان خرم آباد با اعتبار ۲۰میلیارد تومان توسط اداره نگهداری راه منعقد شده است که به زودی اجرایی خواهد شد.

وی نصب ۲۰۰ عدد علایم جاده ای اطلاعاتی و ایمنی، نصب ۲۵۰ عدد استوانه پلاستیکی، نصب شش ردیف سرعت‌کاه پلاستیکی و تعمیر و مرمت تعداد ۲۵۰صفحه گاردریل، لکه گیری جاده‌های روستایی به مقدار ۱۳۰ تن را از اقدامات اداره راهداری شهرستان خرم آباد در سه ماهه نخست سال جاری برشمرد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان خرم آباد با اشاره به اقدامات شاخص حوزه حمل و نقل گفت: با توجه به افزایش سفرها به خصوص در ایام نوروز، نظارت بر عملکرد شرکت های مسافربری به صورت شبانه روزی انجام گرفت که خوشبختانه با وجود افزایش تردد و ثبت ورود بیش از یک میلیون وسیله نقلیه به شهرستان خرم آباد، تصادفات در شهرستان از روند کاهشی برخوردار بود.

وی برنامه ریزی برای حمل کالاهای اساسی از مبدا بندر امام خمینی(ره) و محصولات کشاورزی را از دیگر اقدامات در حوزه حمل و نقل کالا عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار