مدیر تعاون روستایی لرستان گفت: تاکنون پنج هزار و ۱۰۰ تن گندم از کشاورزان لرستانی خریداری و به کارخانجات آرد و سیلوهای ذخیره‌سازی گندم تحویل
کد خبر: ۱۰۵۳۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰ 30 June 2022

به گزارش روز پنجشنبه تابناک از روابط عمومی تعاون روستایی لرستان امین نیایی فرد اظهار کرد: در راستای سیاست‌های حمایتی دولت از کشاورزان و برابر با ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی، خرید تضمینی گندم و کلزای مازاد بر نیاز کشاورزان در استان انجام می‌شود.

وی گفت: مسوولیت طرح با اداره کل غله و بازرگانی بوده و مباشرت آن را شبکه تعاونی روستایی برعهده دارد و تاکنون پنج هزار و ۱۰۰ تن گندم از کشاورزان لرستانی خریداری و به کارخانجات آرد و سیلوهای ذخیره‌سازی گندم حمل شده است.

وی افزود: همچنین ۷۰۰ تن کلزا خریداری و از مراکز خرید تعاون روستایی به کارخانجات روغن‌کشی حمل شده که میزان خرید نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش یافته است.

مدیر تعاون روستایی لرستان ادامه داد: ۱۷ مرکز خرید گندم در لرستان فعال است همچنین به طور همزمان در هر شهرستان، یک مرکز جهت خرید کلزای مازاد بر نیاز کشاورزان فعال می باشد.

وی با بیان اینکه سال گذشته نرخ خرید کلزا ۱۱۲ هزار ریال بوده ولی امسال با تصمیم دولت ۲۳۰ هزار ریال قیمت‌گذاری شده است گفت: انتظار داریم کشاورزان محصول کلزای خود را فقط به مراکز معرفی شده از طرف سازمان جهاد کشاورزی تحویل دهند.

نیایی فرد بیان کرد: نرخ تضمینی برای هر کیلوگرم گندم ۱۱۵ هزار ریال است و خرید همچنان در استان ادامه دارد و تا پایان فصل برداشت تمامی مراکز خرید گندم آماده دریافت گندم مازاد بر نیاز کشاورزان می باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار