نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: این استان نیازمند تحول همراه با جهش است زیرا که تحول به تنهایی گذشته استان ما را جبران نمی‌کند.
کد خبر: ۱۰۵۳۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۴ 28 June 2022

به گزارش تابناک، حجت الاسلام والمسلمین سید "احمدرضا شاهرخی" شامگاه دوشنبه در جلسه با آیت الله خاتمی امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه لرستان نیازمند توجه ویژه قوای سه گانه است اظهار داشت: بیکاری، عدم رونق مطلوب کسب و کار و آسیب‌های اجتماعی سالهاست که گریبانگیر این استان شده است.

وی با تاکید بر اینکه با اعتبارات قطره چکانی که به این استان داده می‌شود نمی‌توان در لرستان تغییر محسوس ایجاد کرد، افزود: ما بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه صنایع تعطیل شده موجود داریم و اگر اراده مصممی از سوی دستگاه اجرایی و قضائی باشد می‌تواند هزاران نفر را در این استان مشغول به کار کند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه در حضور رئیس جمهور چهار مؤلفه را ذکر کردم که می‌توانند آغازی برای تحول همراه با جهش در استان ما باشد گفت: یکی این از این مؤلفه‌ها توجه به مسائل فرهنگی و دینی است.

وی گفت: خانه‌های عالم، مصلاها و مساجد نیمه تمام در استان نیازمند تکمیل هستند، توجه به کانون‌های فرهنگی و دینی می‌تواند در ارتقای فرهنگی و دینی استان نقش آفرین باشد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به ظرفیت‌های فراوان لرستان در حوزه آب، زمین‌های حاصلخیر، باغات، دامداری‌ها گفت: آینده برای استان ما و کشور روشن است، چون داشتنی‌های ما فراوان‌تر از کاستی‌ها است، با یاری خدا، تعاون، خرد جمعی، هم صدایی و وحدت این آینده روشن برای استان و کشور ما رقم خواهد خورد.

وی با اشاره به اینکه این استان هم امنیت خودش را حفظ کرده و هم در ایجاد امنیت در استان‌های دیگر حضوری پر رنگ و ارزشمند داشته که قابل تقدیر است افزود: امروز ما همچنان نیازمند همان جریان سالم، فرهنگی، دینی، فعال، متنفذ و تأثیر گذار هستیم که برگرفته از تبیین، استدلال و پاسخگویی به شبهات بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باشد.

امام جمعه خرم آباد  با تاکید بر اینکه به برکت انقلاب اسلامی ۱۳ مدرسه علمیه برادران و ۱۳ مدرسه علمیه خواهران با جمعیت تقریبی سه هزار و ۵۰۰ نفر در استان فعال هستند گفت: این جز برکات انقلاب اسلامی است، امروز در این استان رویش‌های انقلاب اسلامی به وفور از گروههای جهادی، جوانان انقلابی و حزب الهی شکل گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه برخی از این گروهای جهادی در دورترین و محروم‌ترین نقاط استان مشغول فعالیت‌های فرهنگی و محرومیت زدایی هستند افزود: لرستان به واسطه اینکه هم مرز با استان‌های مرزی بوده در طول جنگ تحمیلی از سوی دشمن بعثی آسیب‌های فراوانی دیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار