معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان از لزوم بازنگری در طرح جامع پسماند شهری استان خبر داد و گفت: شهرداری‌ها باید سایت‌های مشخصی برای ریختن نخاله‌های ساختمانی به مردم معرفی کنند.
کد خبر: ۱۰۵۲۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴ 26 June 2022

به گزارش خبرنگارتابناک   "احمدرضا دالوند" در جلسه پسماند شهری استان با بیان اینکه یکی از موضوعات مهمی که در زمینه‌های مختلف با آن مواجه هستیم، بحث فرهنگ‌سازی است که در جامعه به آن توجه نکرده‌ایم، اظهار کرد: افرادی که نخاله‌ها را در مکان‌هایی غیر از سایت‌های معرفی شده رها می‌کنند، با آنان برخورد می‌شود.

 وی به تهیه طرح جامع پسماند شهری در سال ۱۳۹۰ توسط اداره کل محیط زیست استان اشاره کرد و افزود: متاسفانه این طرح تاکنون اجرایی نشده و با توجه به اینکه بیش از ۱۰ سال از آن می‌گذرد، نیاز به بازنگری دارد که سریعاً باید توسط نیروهای متخصص بررسی شود.
دالوند عنوان کرد: در همین راستا طرح مذکور پس از بازنگری، در جلسه بعدی بررسی و با تهیه برنامه زمان‌بندی مناسب، اقدامات لازم برای اجرایی شدن توسط دستگاه‌های مربوطه پیگیری می‌شود.

دستگیری قاتل کمتر از یک ساعت در خرم‌آباد

جانشین فرمانده انتظامی استان لرستان گفت: در پی اعلام خبر وقوع یک فقره درگیری منجر به قتل عمد با سلاح گرم، بلافاصله ماموران کلانتری ۱۵ خرم‌آباد برای بررسی موضوع و کنترل اوضاع و برقراری نظم در محل حاضر شدند و با توجه به اهمیت موضوع دستگیری عاملان اصلی نزاع در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ "فرهاد ابدال چگنی" اظهار داشت: ماموران انتظامی این شهرستان با کار اطلاعاتی و تیزهوشی قاتل را شناسایی وکمتر از یک ساعت دستگیر کردند و در ادامه یک قبضه سلاح شکاری مورد استفاده در نزاع کشف شد.
وی افزود: متهم در تحقیقات پلیس پس از مواجهه با شواهد و مدارک به بزه ارتکابی اعتراف و انگیزه خود را اختلافات قبلی با مقتول عنوان کرد.
بی‌توجهی به حق و حقوق یکدیگر، عوامل اصلی زمینه‌ساز درگیری‌هاست که خانواده‌ها باید بر شیوه‌های کنترل خشم، رفتار و معاشرت فرزندان توجه بیشتری داشته باشند. 

 سه دستگاه کافو نوری در الیگودرز نصب شد

مدیر شرکت مخابرات منطقه لرستان گفت: سه دستگاه کافو نوری جدید در شهرستان الیگودرز نصب و راه اندازی و جایگزین کافوهای مسی شد.

نبی اله شمسی فر اظهار کرد: به منظور توسعه شبکه تلفن ثابت و ارائه خدمات نوین ارتباطی و با هدف بررسی و رفع نواقص شبکه تلفن ثابت در الیگودرز پروژه نصب کافوی پیشرفته نوری برای توسعه تلفن ثابت در این شهرستان تعریف و برخی در دست اقدام می باشند که در حال حاضر شاهد توسعه شبکه نسل جدید تلفن ثابت در برخی مناطق و افزایش رضایت مندی مشترکین هستیم.

وی افزود: با تلاش نیروهای فنی و متخصص حوزه معاونت شبکه، مدیریت فناوری اطلاعات و  با همکاری کارکنان در مخابرات شهرستان الیگودرز سه دستگاه کافو نوری جدید نصب و راه اندازی و جایگزین کافوهای مسی شد.

وی گفت: با نصب و راه اندازی این سه دستگاه کافوی نوری جدید مشترکان تلفن ثابت در مناطق الغدیر ، خیابان شهید کریمی ، عقیل آباد، سه راه خمین تا میدان شهید فهمیده و حوزه علمیه شهرستان الیگودرز از ارتباطات مطلوب و پایداری و افزایش پهنای باند اینترنت با سرعت های بالاتر برخوردار خواهند شد و همچنین محدودیت واگذاری تلفن ثابت در مناطق مذکور برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: نصب و راه اندازی تجهیزات کافوی نوری طبق برنامه ای مدون و در راستای اهداف شرکت مخابرات ایران به منظور بهره مندی مشترکان از تکنولوژی و خدمات پیشرفته و مطلوب تلفن ثابت و جلب رضایت مندی شهروندان همچنان در سطح استان توسط کارشناسان متخصص مخابرات منطقه لرستان در حال انجام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار