رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای دلفان گفت: با توجه به شرایط خاص دلفان و واقع شدن این شهرستان در مسیر غرب کشور ایمنی و ارتقای سطح کیفی راه‌های دلفان در اولویت قرار دارد
کد خبر: ۱۰۵۲۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰ 26 June 2022

به گزارش روز یکشنبه تابناک از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان، روح اله زمانی اظهار کرد: ایمن سازی راه های اصلی و شریانی آن در اولویت برنامه های امسال قرار داشته و با جدیت پیگیری می‌شود.

وی افزود: در سه ماهه اول سال جاری خط کشی ۴۸ کیلومتر از راه های اصلی، لکه گیری با آسفالت سرد به میزان ۳۷ تن، شانه سازی در طول ۵.۳ کیلومتر، قنوزنی ۵۶کیلومتر، ترانشه برداری به میزان هزار و ۶۰ تن و ایجاد هره خاکی طولی به طول ۲ هزار و ۲۵۰متر و هره خاکی نقطه ای در ۵۱ نقطه انجام شد.

وی ادامه داد: همچنین ریزش برداری در سطح هزار و ۲۱۰ مترمکعب، رفع افتادگی شانه راه به میزان دو هزار و ۲۲۰ مترمکعب، تیغه زنی در طول ۱۵ کیلومتر، تسطیح و رگلاژ هفت کیلومتر، نصب پل موقت میرزاآباد میربگ جنوبی، شیارزنی محور نورآباد_کرمانشاه به طول ۱.۱ کیلومتر و ساخت رمپ ورودی روستای مرادآباد در محور نورآباد_خرم آباد از دیگر اقدامات در سه ماهه نخست امسال در شهرستان دلفان است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان دلفان گفت: همچنین با پیگیری اداره نگهداری ابنیه فنی، ساخت پل جایگزین پل تخریب شده میرزاآباد در سیل ۹۸، با دو دهانه ۸متری باارتفاع ۶متر و عرض سواره رو ۷ متر و با پیشرفت فیزیکی ۶۰درصد درحال اجرا است.

زمانی گفت: در این مدت هفت کیلومتر از راه های روستایی یوسف آباد، الفسانه، سرکشتی، گاوکش سفلی و رضاآباد بهسازی و ساخت ابنیه فنی محور علی آباد گاوکش به طول چهار کیلومتر تکمیل شده است.

وی از ایمن سازی کمربندی محور نورآباد _خرم آباد با نصب نیوجرسی به طول ۱.۶ کیلومتر خبر داد و افزود: تعمیر ۷۱عد علائم ایمنی آسیب دیده، جمع آوری ۱۳۸ صفحه علائم، نصب ۲۷۹ صفحه گاردریل در محورهای نورآباد به خرم آباد و کرمانشاه نصب ۴۰ عدد پایه روشنایی در دوراهی زالی نیز در این مدت انجام شده است‌.

زمانی اظهار داشت: با پیگیری اداره ساخت راه های فرعی و روستایی درمجموع درقالب قراردادهای سال گذشته، زیرسازی، ساخت ابنیه فنی و آسفالت ۱۰۱ کیلومتر از راه های روستایی این شهرستان کلید خورد که در این زمینه مقام اول استان را دارد و تاکنون ۵۰ کیلومتر از این محورها آماده آسفالت شده، ۱۵.۵ کیلومتر آسفالت شده و مابقی در حال اجرا می باشد و ۵۵ دستگاه پل و ابنیه فنی نیز در این محورها احداث شده است.

وی با اشاره به عملکرد حوزه حمل و نقل گفت: در این بخش نیز براساس برنامه ریزی استان در سه ماهه امسال ۱۶ گشت کنترل دروازه ای ناوگان باری و مسافری، هفت مورد بازدید از شرکت های حمل و نقل کالا و مسافر، یک مورد ایمن سازی مدارس حاشیه راه با همکاری ادارات ستادی استان انجام شده است‌.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار