همزمان با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی ۲ طرح عمرانی و خدماتی در این شهرستان با حضور فرهاد زیویار استاندار لرستان و سیدعماد شاهرخی رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی افتتاح و بهره‌برداری شد.
کد خبر: ۱۰۵۰۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶ 16 June 2022

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح این طرح‌ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بهره‌برداری از طرح آبیاری تجمیعی ۷۰ هکتاری در دهستان همت آباد بروجرد از جمله این طرح‌ها بود که با اعتبار استانی ۴۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

جواد گودرزی اضافه کرد: بهره برداری از مزرعه پرورش ماهی سردآبی روستای همت آباد کپرگه با ۱۰میلیارد ریال اعتبار بخش خصوصی انجام شد.

وی افزود: این مرکز با اشتغالزایی سه نفر سالانه ۱۵ تن ماهی تولید و روانه بازار مصرف خواهد کرد.

گودرزی بیان کرد: شهرستان بروجرد با دارا بودن ۲ مزرعه تکثیر ماهیان سردآبی با ظرفیت تولیدی هشت میلیون قطعه بچه ماهی قزل آلا در سال بیش از ۲۰ میلیون تولید دارد. 

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد اضافه کرد: این شهرستان دارای یک واحد فرآوری و بسته بندی آِبزیان به ظرفیت ۵۰۰ کیلوگرم در روز و ۲ باب سردخانه به ظرفیت ۵۰۰ تن و ۲ کارخانه خوراک آبزیان به ظرفیت اسمی ۳۰ هزار تن در سال است.

گودرزی یادآور شد: همچنین یک مزرعه ماهیان خاویاری با تولید سالانه ۵۰ تن خاویار در این شهرستان فعال است.
مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: این شهرستان هم اکنون دارای ۳۸مزرعه پرورش و تکثیر ماهی سردآبی با اشتغالزایی ۴۷۷ نفر، سه واحد تولید و تکثیر انواع ماهیان تزیینی به ظرفیت ۲ هزارو ۱۸۰ قطعه با ۱۹ مرکز عرضه فروش ماهیان تزیینی آکواریومی است. 

گودرزی افزود: تاکنون سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به سیستم آبیاری نوین تجهیز شده است.

وی اظهار داشت: این شهرستان دارای یکهزار و ۵۰۰ دهنه قنات، یکهزار دهنه چشمه و پنج رودخانه دائمی است که وجود یکهزار و ۵۰۰ استخر ذخیره آب کشاورزی و حدود ۶ هزار کیلومتر کانال آب بر نقش مهمی در تامین آب مورد نیاز ۶۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی آن دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار