مدیرکل انتقال خون لرستان گفت: سالانه ۴۰ هزار واحد خون در لرستان اهدا می شود، که این مقدار در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۰۵۰۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱ 16 June 2022

به گزارش تابناک لرستان ، علی سوری روز پنجشنبه در آیین تجلیل از اهدا کنندگان مستمر خون که در سالن دکتر زرین کوب اداره  ارشاد بروجرد برگزار شد افزود: نیاز سالانه استان لرستان به خون ۲۹ هزار واحد است.

وی اظهار داشت: انسان های اهدا کننده خون مسوولیت پذیر هستند، خیر اهدا خون به بیماران نیازمند می رسد.
مدیر کل انتقال خون لرستان گفت: اهدا خون، نجات جان همه انسانها است که عزت و افتخار آن نصیب اهدا کننده خون می شود.
سوری افزود: هر واحد خون به سه فرآورده خونی تبدیل شده که به بیماران نیازمند و سه بیمار مختلف اهدا می شود.
وی با اشاره به اینکه در لرستان ۱۰۵ بیمار تالاسمی وجود دارد. افزود: ۴۰ نفر بیمار تالاسمی ماژور در لرستان وجود دارد که ماهانه یک تا سه بار به خون نیاز دارند.
مدیر کل انتقال خون لرستان گفت: طبق آمار جهانی بهداشت هر نفر در طول عمر خود یکبار به خون نیاز پیدا می کند.

سوری افزود: سالانه ۵۰۰ هزار مادر باردار در کشور نیازمند خون هستند، که اهدا کنندگان خون در اجر و پاداش اهدا خون به آنان سهیم هستند.
وی اظهار داشت: با توجه به افزایش سن در کشور برخی بیماریها رواج بیشتری دارد لذا نیاز است اهدا کنندگان مستمر خون فرهنگ اهدا خون را به نسل جوان انتقال دهند.
وی بیان کرد: ۵۰ درصد جمعیت کشور بانوان هستند ولی پنج تا هفت درصد آنان در سال خون اهدا می کنند که نیاز است فرهنگ اهدا خون بین بانوان رواج بیشتری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در آیین تجلیل از اهدا کنندگان مستمر خون که با حضور مدیر کل انتقال خون لرستان برگزار شد از تعدادی از اهدا کنندگان مستمر خون تجلیل شد.

شهرستان بروجرد دارای ۲ پایگاه انتقال خون است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار