رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی تاکنون در قالب طرح مردمی سازی یارانه ها به دامداران و مرغداران استان پرداخت شده است.
کد خبر: ۱۰۵۰۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸ 15 June 2022

سیدعماد شاهرخی روز چهارشنبه در گفت و گو بااهالی رسانه  افزود: تامین نهاده‌های دام و طیور جزو اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی لرستان است که در قالب این طرح برای برای تامین نقدینگی واحدهای دامداری و مرغداری پرداخت می شود.

وی اظهار داشت: دولت برای تامین سرمایه در گردش دامداران و مرغداران سراسر کشور ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار شناور اختصاص داده است که لرستان در خصوص تسهیلات پرداختی این طرح رتبه ۹ و در پرداختی‌ها رتبه ۱۳ کشور را دارد.

وی تصریح کرد: دامداران استان که تاکنون در سامانه "سیتا" نام نویسی کرده و سازمان جهاد کشاورزی اهلیت آن‌ها را تایید کرده است، می‌توانند برای تشکیل پرونده و پرداخت تسهیلات در قالب دامدار کارت به شعب منتخب بانک کشاورزی مراجعه کنند.

شاهرخی گفت: در قالب دامدار کارت برای خرید نهاده‌های دامی به دامداران دارای دام کوچک تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان با سود ۱۰ درصد و به دامداران بزرگ صنعتی و غیر صنعتی بیش از ۲۰۰ میلیون تومان با سود ۱۲ تا ۱۵ درصد پرداخت می‌شود.

وی نبود گواهی پایان کار برای واحدهای مرغداری استان را از مشکلات پیش روی این واحدها برای دریافت این تسهیلات عنوان کرد و ادامه داد: حدود ۸۰ درصد مرغداری های لرستان فاقد پایان کار هستند اما پروانه بهره برداری دارند که رایزنی های لازم با بانک در حال انجام است تا پروانه را به عنوان تضمین تسهیلات بپذیرند.

وی تاکید کرد: همچنین سهمیه نهاده هایی که قبل از طرح مردمی سازی یارانه‌ها به دامداران تخصیص داده شد و به هر دلیلی آنها را دریافت نکرده اند به قوت خود باقی است و می‌توانند از آن بهره مند شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار