مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: از ابتدای اردیبهشت تاکنون ۱۵ میلیون مترمکعب آب در لرستان مصرف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۱۰۵۰۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵ 15 June 2022

"حمیدرضا کرموند" روز چهارشنبه در گفت و گو با اهالی رسانه  اظهار داشت: با توجه به آغاز فصل گرما پیش بینی می‌شود مصرف آب تا پایان خردادماه ۱۰ درصد و تا پایان تیرماه ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یابد.

وی افزود: منابع آبی در لرستان نسبت به بلند مدت بیش از ۳۵ درصد و نسبت به کوتاه مدت بیش از هشت درصد کاهش نشان می‌دهد که برای جلوگیری از کاهش و بحران به همراهی مردم نیاز است.

کرموند بیان کرد: ۴۳ دستگاه تانکر آبرسانی برای انتقال به مناطق با بحران آبی شدید در لرستان آماده است، تا در صورت لزوم اقدام به آبرسانی به مردم کند.

وی با بیان اینکه در لرستان سدی برای تامین آب شرب پایدار شهر و روستاها وجود ندارد، اضافه کرد: در صورت مصرف نکردن بهینه و صرفه جویی، مشکلاتی در بسیاری از مناطق استان که زیرساخت مناسبی ندارند به وجود خواهد آمد.

وی با اشاره اینکه به تمام مشترکان توصیه می شود که از آب شرب فقط برای مصارف آشامیدنی و بهداشتی استفاده کنند، ادامه داد: مردم وسایل سرمایشی مانند کولرهای آبی را بررسی و از نشت آب جلوگیری کنند.

تعداد مشترکان آب شهری در استان لرستان ۴۱۸ هزار مورد و آب روستایی بیش از ۱۴۰ هزار مورد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار