نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: روحانیت همواره حامی ستمدیدگان بوده و در برابر ظلم ایستادگی می‌کند.
کد خبر: ۱۰۵۰۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۵ 13 June 2022

به گزارش تابناک لرستان  از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی در آیین عمامه گذاری طلاب جوان شهرستان دورود اظهار کرد: پوشیدن لباس روحانیت مسئولیت سنگینی است و این لباس سربازی امام زمان(عج) می‌باشد و کسی که عمامه برسرگذاشت و ملبس به لباس روحانیت شد بار تکلیف، بار امانت و بار مسئولیت متوجه اش شده است.

وی افزود: وقتیکه شخصی عمامه برسر می گذارد و ملبس به لباس روحانیت می شود، مسئولیتش سخت تر می شود، لباس روحانیت وظیفه آور است و وظیفه آن وظیفه عالم عامل بودن است و باید به علمش عمل کند و عمل به این علم باعث می شود که مسیر برای مردم روشن شود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره علمای استان لرستان و شهرستان دورود، افزود: بسیاری از علما چون عالم بوده اند، همیشه اسوه و الگو بودنشون سینه به سینه نقل می شودو الان هم جسم آنان در بین ما نیست هادی و راهنمای مردم هستند.

شاهرخی خاطرنشان کرد: روحانیت همیشه در صف مظلوم و ظالم در کنار مظلومین و در صف ستمگر و ستمدیده در کنار ستم دیدگان و اگر حقی از کسی تضییع شده، روحانیت همیشه در طرف حق ایستاده و مظلوم دفاع کرده است.

وی با اشاره به سابقه درخشان حوزه علمیه آیت الله بروجردی شهرستان دورود، اظهار کرد: امید می رود که از درون این حوزه علمیه و دیگر مدارس علمیه استان مجتهدین، محققین، مولفین و صاحبان قلمی پرورش یابند که در داخل وخارج پاسدار مرزهای عقیدتی باشند.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: مدارس علمیه نیازمند همراهی و کمک های مادی مردم وخیران است و انتظار می رود خیران ونیکوکاران که همیشه بار کارهای خیر را بر دوش داشته اند، برای حفظ استقلال حوزه های علمیه از این مراکز حمایت کنید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار