رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: طرح جهش تولید با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در ۲۲۰هزار هکتار از اراضی این استان اجرایی شده است.
کد خبر: ۱۰۴۹۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶ 12 June 2022

به گزارش خبرنگار تابناک سید عماد شاهرخی روز یکشنبه در دیدار کارکنان سازمان جهاد کشاورزی با نماینده ولی‌فقیه در لرستان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی افزود: نخستین سال اجرای این طرح اجرایی شد و با توجه به مدت زمان اجرای پنج ساله، بعد از این مدت باید ۲۵ درصد به حجم تولیدات دیمزارهای استان اضافه شود.

وی با اشاره به هدفگذاری برنامه های هفته جهاد کشاورزی از ۲۱ تا ۲۷ خرداد ادامه داد: این نهال انقلاب در ابتدا با عنوان جهاد سازندگی و بعد از آن جهاد کشاورزی به فرمان امام (ره) تاسیس شدو خدمات فراوانی به محرومان ارائه داد.

شاهرخی گفت: جهاد کشاورزی لرستان ۷۶ شهید، ۸۵۰ جانباز و۲۱ آزاده تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده و هفت هزار اعزام مردمی توسط این سازمان در دوران دفاع مقدس انجام شده است.

وی تصریح کرد: امسال در هفته جهاد کشاورزی ۳۳ پروژه با اعتبار ۹۶ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد که در یک مورد آن ۶۵۰ هکتار از اراضی با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار می‌گیرد و در آینده نزدیک نیز ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار می‌گیرد.

وی افزود: ۶۰ هکتار از شبکه‌های گلخانه‌ای لرستان به بهره‌برداری می‌رسد که ۵۵ هکتار آن در الیگودرز و در حوزه پرورش گل محمدی است همچنین ۲ پروژه پرورش ماهی با ظرفیت ۷۷ تن به مرحله تولید می رسد.

شاهرخی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی توزیع و تنظیم بازار به جهاد کشاورزی واگذار شده و بخش عمده‌ای از وقت کارکنان را به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ میزان ۴۵۰ میلیارد تومان پروژه تبصره ۱۸ در اسنتان اجرا شد که این رقم در سال جدید به ۲ برابر افزایش یافته است.

وی با یادآوری اینکه ۳۷ جلسه قرارگاه امنیت غذایی، ۱۱ جلسه تنظیم بازار و ۱۱۰ جلسه کارگروه‌های تخصصی برگزار شده است ادامه داد: در حوزه تولید سال گذشته ۱۲۳ هزار تن گندم به غله تحویل شد و امسال با وجود کاهش سطح آبی ۲۲۰ هزار تن تولید استان بوده است و ۱۷۰ هزار تن به غله تحویل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای اولین ۵۷۰ هکتار دانه روغنی کاملینا در سطح استان کشت شده است خاطرنشان کرد: سطح کشت دانه‌های روغنی با توجه به سیاست‌های دولت مبنی بر کاهش واردات دانه‌های روغنی به طور قطعی ۲ برابر افزایش خواهد یافت. 

شاهرخی با تاکید بر اینکه برای اولین ۱۵ هکتار کشت چغندر پاییزه در سطح اراضی کشاورزی استان کشت شد، اظهار کرد: کاشت ۳۷۰ هکتار دانه روغنی گلرنگ در اراضی دیم از دیگر فعالیت‌های جهادکشاورزی استان بود که این امر در راستای کاهش واردات دانه‌های روغنی است.

وی با اشاره به پیگیری تسهیلات دامداران و کشاورزان در طرح مردمی سازی یارانه‌ها افزود: لرستان در خصوص تسهیلات پرداختی این طرح رتبه ۹ و در پرداختی‌ها رتبه ۱۳ کشور را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار