نماینده ولی فقیه در استان:
نماینده ولی فقیه در لرستان گفت:توسعه اقتصادی لرستان نیازمند نگاه ویژه مسولان است چراکه در آمارهای بیکاری و تورم در رتبه های نخست کشور قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۴۹۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳ 11 June 2022

به گزارش تابناک لرستان حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی شامگاه جمعه در دیدار با معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت  محمد جواد حاجی حسینی  با گرامیداشت ولادت امام رضا(ع) بیان کرد:اقتصاد ایران در بین ۲۰ اقتصاد جهان قرار دارد اما به لحاظ تجارت و ایجاد ثروت دارای زیرساخت های ناکافی است.

وی اظهار داشت: در این راستا کارهای اساسی فراوانی باید صورت گیرد تا به نقطه مطلوب برسیم اما ما در در حال حرکت در مسیر هستیم و باید از افراد متعهد و دارای دانش لازم استفاده کنیم.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به وضعیت لرستان عنوان کرد: لرستان باید در محور اشتغال ویژه دیده شود و باید برنامه های ویژه ای در نظر گرفته شود و ۱۸ میلیارد دلار در ۴۸ طرح بزرگ صنعتی در ۱۳ استان اجرا می شود.

وی ادامه داد: متاسفانه لرستان در این میزان سرمایه گذاری دیده نشده است در حالیکه لرستان دچار مشکل اشتغالزایی است و این استان دارای ظرفیت کلانی در پتانسیل های مختلف است.

وی با اشاره به ظرفیت های منابع طبیعی در لرستان گفت: منابع لرستان خام فروشی می شود و با چندین برابر ارزش افزوده به کشور باز می گردد اما در طرح آمایش صنعت لرستان با ظرفیت های عظیم باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان ادامه داد: لرستان در بحث بیکاری، تورم، پیامدهای اجتماعی این معضلات جزو استان های نخست است و کارخانه های استان تنها اسمی از آنها باقی مانده است و یا در حالت نیمه فعال قرار دارند.

امام جمعه خرم آباد افزود:در شهرک های صنعتی استان کارگاه های زیاد نیمه تعطیل وجود دارد و برخی نیز دارای مشکل قضایی هستند و از ۵۰۰ هزار خانواده استان ۱۰۰ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد و ۴۰ هزار تحت پوشش بهزیستی هستند.

وی اظهار داشت: صنایع تبدیلی قادر به ایجاد تحول در لرستان است و انجیر سیاه و انار در لرستان به راحتی در صنایع تبدیلی مورد استفاده هستند وحبوبات محصولات باغی و میوه های استان نیازمند صنایع تبدیلی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی ادامه داد: در صورت تکمیل سدهای نیمه تمام لرستان و ایجاد صنایع تبدلیل ۲۸ هزار میلیارد تومان درآمدزایی استان خواهد بود اما استان نیازمند توجه مسولان در این حوزه است.

امام جمعه خرم آباد اظهار داشت: مصوبات سفر ریاست جمهوری باید با سرعت بیشتری اجرایی شود تا مردم احساس کنند تحولی در این استان در حال انجام است و لرستان با این حجم ظرفیت ها و پیشینه عقب ماندگی اقتصادی با اعتبارات موجود راه به جایی نخواهد برد.

وی ادامه داد: در حوزه توسعه نامتوازن استان ها نیز باید به استان های دچار عقب ماندگی توجه خاصی شود تا فاصله ها برطرف شود چراکه لرستان در ایجاد امنیت و آرامش کشور تاثیرگذار بوده است و نباید این استان دستخوش اتفاقات ناگوار نشود.

وی افزود: رسیدگی به وضعیت صنعت لرستان نیازمند توجه خاص است چراکه ممکن است مشکلات بیشتری در استان ایجاد شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه مقرر شده بود فقط در چهار دسته مواد مصرفی افزایش قیمت داشته باشیم و دولت باید با مطالعه منطقی و کارشناسی و علمی صحبت کند اظهار داشت: نبایداجازه بدهیم صادق الوعد بودن دولت آسیب ببیند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار