مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۱۲ تعاونی راکد این استان با اشتغال ۱۳۶ نفر پارسال احیا و به چرخه تولید بازگشتند.
کد خبر: ۱۰۴۹۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳ 08 June 2022

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، "علی جهانی" افزود: سال گذشته ۲۰ جلسه کمیته استانی حمایت از واحدهای مشکل ‎دار تشکیل و مشکل استمهال بدهی بانکی، مالیات، بیمه و سرمایه در بیش از ۷۳ واحد بررسی شد.

وی ادامه داد: از این تعداد واحدهای حمایت شده در استان،  ۱۲ شرکت تعاونی در بخش های کشاورزی، خدمات و صنعت با اشتغال ۱۳۶ نفر به چرخه تولید بازگشتند و مابقی نیز مورد حمایت قرار گرفتند.

وی به کوتاه شدن فرایندهای بروکراسی اداری و تسهیل شرایط لازم در کار تولید کنندگان و واحدهای اقتصادی استان تاکید کرد و خاطر نشان کرد: با احیای این تعداد واحد اقتصادی و رفع مشکلات این طرح ها از جمله تخصیص سرمایه در گردش ،استمهال بدهی، بخشودگی جرایم و تقسیط مجدد وام های بانکی، مالیات و دارایی، جلوگیری از قطع برق، مشکلات مرتبط با محیط زیست و موضوعات مربوط به شرکت شهرک های صنعتی، اشتغال ۲۹ هزار و ۴۲۵ کارگر نیز تثبیت شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در ادامه به حمایت از کارگرانی که بدون میل و اراده از کار بیکار شده اند اشاره کرد و گفت: سال گذشته برای یکهزار ۸۱۳ نفر مقرری بیکاری از سازمان تامین اجتماعی استان برقرار شده است.

جهانی مشکل اصلی کارجویان و کارگران استان را عدم مهارت کافی عنوان و اظهار کرد : در این راستا ۳۸۳ نفر از مقرری بگیران به آموزش فنی و حرفه ای معرفی شده اند و در حال کسب آموزش های مربوطه هستند.

وی افزود: بیمه شدگانی که قبل از بیکار شدن حداقل دارای ۶ ماه سابقه پرداخت حق بیمه بوده یا قرارداد اشتغال آنها در واحدهای صنعتی و تولیدی به اتمام رسیده باشد، به شرط دارا بودن یک سال سابقه کار و با ارائه قرارداد یک ساله پس از تایید علت اخراج و تشخیص کمیته تشخیص، امکان استفاده از مقرری بیمه بیکاری را خواهند داشت.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ تعاونی در لرستان وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار