مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه طیور بومی در این استان تا پایان امسال علیه بیماری نیوکاسل واکسینه می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۲۱۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴ 11 January 2022

 

به گزارش تابناک لرستان، "مصطفی زبردست" روز سه شنبه به رسانه ها اعلام کرد: با توجه به نقش و جایگاه انواع طیور بومی در تامین پروتئین خانوارهای روستایی و عشایری و در جهت حفظ ذخایر ژنتیکی و کاهش حجم‌ ویروسی وحشی در چرخش اداره کل دامپزشکی استان لرستان به صورت همزمان در سطح استان مبادرت به واکسیناسیون طیور بومی بر علیه بیماری نیوکاسل به صورت رایگان خواهد کرد.

وی اظهار داشت: بیماری نیوکاسل از جمله بیماری‌های ‌واگیر صنعت طیور است که دارای نشانه های بالینی از جمله عصبی و گوارشی می باشد.

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت:همچنین امسال ۱۰۷ هزار راس دام سنگین در این استان علیه بیماری تب برفکی واکسینه شد.

به گزارش ایرنا، مصطفی زبردست روز سه شنبه به رسانه ها اعلام کرد: واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین دراستان لرستان بصورت رایگان توسط تیم‌های بخش خصوصی و دولتی از ابتدای مردادماه شروع و تا پایان شهریور سال جاری ادامه دارد.

وی افزود: بیماری تب برفکی از جمله واگیردارترین بیماری‌های دامی است که به دنبال اشاعه دریک منطقه سبب ایجاد زخم های گسترده در محوطه دهانی، پاها و روی پستان دام‌ها خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی لرستان ادامه داد: بیماری تب برفکی به شدت براقتصاد دامداران تاثیرگذار بوده و باعث کاهش و افت تولید و همچنین تلفات در بین دام‌ها می‌شود.

زبردست اظهار داشت: هم اکنون سه میلیون و ۸۰۰ هزار راس دام سبک و ۱۵۰ هزار راس دام سنگین در مناطق روستایی و عشایری لرستان وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار