شهردار پلدختر گفت: پلدختر جاده کنارگذر (کمربندی) ندارد که این مشکل موجب ایجاد ترافیک سنگین خودروهای عبوری در شهر شده است.
کد خبر: ۱۰۲۱۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴ 11 January 2022

 

به گزارش تابناک لرستان، صدیقه میری روز سه‌شنبه در جلسه شورای ترافیک اظهار کرد: نبود جاده کمربندی و تردد خودروهای سنگین به ویژه خودروهای حامل موادسوختی و محموله های سنگین علاوه بر ترافیک، آلودگی هوا و آلودگی صوتی و خطر تصادف درون شهری موجب از بین رفتن زیرساخت های شهری می شود.

وی افزود: باتوجه به ایجاد ترافیک سنگین، اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای باید اقدامات لازم برای کاهش مشکلات را با تهیه و نصب علایمی نظیر چراغ های راهنمایی و رانندگی و رنگ های ترافیکی با همکاری شهرداری انجام دهد.

شهردار پلدختر گفت: وسایل نقلیه در مکان های توقف ممنوع اقدام به پارک می کنند که باید گشت راهور تنها به جرایم بسنده نکرده به طور مستقیم در این زمینه وارد عمل شود و سیاست جدیدی برای برخورد با این پدیده مشکل ساز اتخاذ کند.

میری گفت: تخصیص سهم شهرداری از ماده ۲۳ جرایم رانندگی امسال صفر بود گرچه این امر مسئولیت را از شهرداری ها سلب نمی کند و کارکنان شهرداری در حد بضاعت در حوزه مسایل ترافیکی همکاری لازم را دارند اما شرایط مالی این نهاد اجازه چندانی برای ادامه این فعالیت نمی دهد.

میری یادآور شد: شهرداری حمایت دولتی ندارد و بهای خدمات خود را نقدی دریافت می کند بنابراین مصوبات باید به گونه ای به تصویب برسد که شهرداری توان اجرایی کردن آن را داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری پلدختر نیز در این جلسه گفت: اجرای طرح پارکبان در خیابان اصلی شهر پلدختر ضروری است.

"نادیا امرایی"افزود: طرح پارکبان قبل از سیل فروردین ماه سال 1398 در خیابان امام خمینی (ره) شهر پلدختر موجب رفع شلوغی این خیابان شده بود اما متاسفانه در پساسیل به فراموشی سپرده شد.

وی افزود:اجرای روشنایی حدفاصل پل تاریخی ورودی شمالی شهر پلدختر تا سه راهی روستای بابازید جز مصوبات جلسه های قبلی بود که قرار شد توسط پیمانکار انجام شود، اما اقدام عملی صورت نگرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری پلدختر گفت:نواقص مسیر گردنه طولکش در جاده پلدختر – کرمانشاه و روستای افرینه و تلمبه خانه این روستا در محور پلدختر – خرم آباد نیز باید برطرف شود.

امرایی بر استقرار شهردار سراب حمام و ساماندهی امور این شهر تاکید کرد و یادآورشد: پیگیبری کارها و امور شهری سراب حمام تا انتخاب شهردار با هماهنگی کارشناسان مربوط به شهرداری های جدید در وزارت کشوربا ارسال مدارک و مستندات توسط فرمانداری پلدختر انجام شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار