استاندار لرستان گفت:‌ رفع آسیب های اجتماعی در این استان نیازمند توجه ویژه و دوره های آموزشی مختلف برای جامعه هدف است.
کد خبر: ۱۰۱۸۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴ 26 December 2021

فرهاد زیویار روز یکشنبه در حاشیه جلسه ویدیو کنفرانسی شورای اجتماعی کشور با موضوع بررسی تعیین کننده های موثر بر سلامت روان جامعه افزود:‌ بیکاری، حاشیه نشینی، مصرف مواد مخدر، طلاق، خشونت و امثال آن از آسیب های اجتماعی شاخص هستند که ارتباط تنگاتنگی با هم دارند و هر کدام به نوعی بر دیگری اثرگذار است .

وی اظهار داشت: آسیب های اجتماعی منجر به وجود آمدن معضلاتی همچون اختلافات دامنه‌دار خانوادگی می شود که بنیان خانواده را به عنوان مهمترین اصل جامعه به خطر می‌اندازد .

وی ادامه داد: وجود تعصبات قومی در برخی از استان های کشور می تواند زمینه ساز بروز آسیب‌های اجتماعی دیگری نیز باشد که برای رفع آنها ضرورت دارد فرهنگ حل مسئله جایگزین روش های غیر معمول در جامعه شود.

استاندار لرستان افزود: در زمینه تحصیل دانش آموزان به ویژه در ایام شیوع کرونا، مشکلات اجتماعی این حوزه نمود بیشتری پیدا کرد که موجب افت تحصیلی در برخی دانش آموزان و بروز سایر موارد شد .

زیویار با تاکید بر اینکه لرستان در بحث رفع آسیب‌های اجتماعی نیازمند توجه ویژه است یادآور شد: بسیار مهم است برای رفع آسیب های اجتماعی زمینه اجرای دوره های آموزشی برای جوامع هدف فراهم شود و رسیدگی به نیازهای جامعه به ویژه در بحث معیشت و اشتغال در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به معضلات اجتماعی مشترک در استان های غربی کشور مانند قاچاق کالا، کولبری و پدیده شوتی، خاطرنشان کرد: این موضوع طبق دستورالعمل های صادره به تعداد محدودی از دستگاه‌های اجرایی محول شده که به منظور اثربخشی بیشتر در این رابطه می‌توان از ظرفیت دستگاه های فرهنگی مانند حوزه های علمیه، کارگروه اجتماعی، نهاد های فرهنگی ورزشی، دانشگاه ها، انجمن های مردم نهاد و توان ائمه جمعه با هدف تغییر نگاه و تقویت فرهنگ جامعه، بهره گیری کرد .

استاندار لرستان تصریح کرد: رفع آسیب های اجتماعی مستلزم ورود وزارتخانه‌ها؛ دستگاه‌های اجرایی استانی و انجام کار هماهنگ با پرهیز از موازی‌کاری است تا اثر بخشترین اقدامات انجام پذیرد و بهترین نتیجه حاصل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار