فرماندار سلسله گفت: سهم سالانه این شهرستان از مسکن ملی ۶۲۶ واحد است که باید هر سال ۲۵ هکتار زمین برای این تعداد تامین شود.
کد خبر: ۱۰۱۶۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹ 18 December 2021

به گزارش تابناک لرستان، مرتضی مهدوی کیا روز شنبه در جلسه شورای مسکن با هدف تامین زمین برای طرح جهش ملی مسکن افزود: تامین زمین مورد نیاز یکی از مهمترین چالش های پیش روی اجرای طرح جهش مسکن در شهرستان سلسله است.

وی اظهار داشت: بر اساس برآوردها سالانه ۲۵ هکتار زمین برای اجرای طرح جهش مسکن در سلسله نیاز است که در چشم انداز چهارساله اجرای طرح به ۱۰۰ هکتار زمین نیاز دارد.

وی با اشاره به ثبت نام حدود چهار هزار شهروند سلسله در طرح جهش مسکن افزود: باید زمین های بدون معارض متعلق به ادارات و منابع طبیعی شهرستان واقع در محدوده شهری ظرف سه روز شناسایی، احصا و گزارش آن برای تصمیم گیری به فرمانداری ارسال شود.

وی گفت: برخی مالکان زمین در شهر فیروزآباد این آمادگی را دارند که به صورت خویش فرما و تنها با استفاده از تسهیلات طرح اقدام به ساخت مسکن نمایند که تاکنون در این خصوص موردی ابلاغ نشده است.

مسوول نمایندگی راه و شهرسازی شهرستان سلسله نیز افزود: دولت جدید با شعار ساخت یک میلیون مسکن در سال اقدام به اجرای طرح جهش ملی کرده است.

پرویز دانیالی با اشاره به تمدید مهلت ثبت نام طرح ملی مسکن تا ۱۵ دی ماه بیان کرد: در راستای اجرای این طرح برای شهرها مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان و برای روستاها نیز مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات با بازپرداخت ۲۰ ساله در نظر گرفته شده است.

احسان لطفی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سلسله نیز با اشاره به وجود ۳۲ هکتار اراضی ملی در محدوده شهر الشتر اظهار داشت: این آمادگی وجود دارد تا در صورت تایید سند، این اراضی برای اجرای طرح انتقال یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار