رییس سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: اکنون تنها ۲۰ درصد تولیدات محصولات کشاورزی این استان از اراضی دیم بدست می‌آید در حالی که ۷۵ درصد اراضی استان به صورت دیم کشت می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۵۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۹ 13 December 2021

به گزارش تابناک لرستان، "اسفندیار حسنی مقدم "روز دوشنبه با اعلام این مطلب به ایرنا ضمن بیان اینکه ۷۵ تا ۷۷ درصد اراضی لرستان بصورت دیم کشت می شود اظهار داشت: به دلیل میزان کم بارندگی در لرستان حدود ۵۰ درصد از این اراضی زیر کشت هستند بنابراین بایستی از وضع موجود استفاده کرد و طرح جهش تولید دیمزارها را در اولویت قرار داد.

وی ادامه داد: گرچه علت توسعه نیافتگی کشاورزی لرستان، وجود حدود۶۰۰ هزار هکتار دیمزار در مقابل ۱۸۵ هزار هکتار زمین آبی است که باید حدود ۱۵۰ هزار هکتار زمین دیم تبدیل به آبی شود اما برنامه ریزی برای استفاده بهینه از اراضی دیم نیز لازم و ضرور ی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: حجم تولیدات کشاورزی استان قبل از انقلاب کمتر از ۵۰۰ هزار تن بوده و هم‌اکنون با رشد حدود ۶ برابری به ۲.۹ میلیون تن رسیده، همچنین ارزش افزوده محصولات کشاورزی لرستان ۱۴ هزار میلیارد تومان است و این حوزه ۳۰ تا ۴۰ درصد اقتصاد استان را شامل می‌شود.

حسنی مقدم ادامه داد: میزان تولید محصولات کشاورزی در اراضی دیم استان با اجرای طرح جهش، ۲۵ درصد افزایش می‌یابد و به کشاورزان دیم کار تسهیلاتی برای خرید ادوات نیز اعطا می‌شود.

وی اظهار داشت: استان لرستان با دارا بودن ۶۰۰ هزار هکتار سطح زیر کشت اراضی دیم حدود ۶.۷ درصد از دیمزارهای کشور را به خود اختصاص داده است که با اجرای طرح جهش، ضمن پایداری در تولید، حفاظت از خاک برای نسل‌های آینده نیز رعایت می شود.

وی ادامه داد: گندم، جو، نخود، عدس، گلرنگ و محصولات علوفه‌ای در قالب این طرح قرار دارند و حمایت‌های خرید ادوات، کودهای ریزمغذی و بذر با تسهیلات قرض‌الحسنه در این راستا صورت می گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار