مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: ۳۸۰ میلیارد تومان تاکنون در بخش مسکن به سیل‌زدگان پلدختر پرداخت شده که از این رقم ۲۸۷ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و مابقی بلاعوض بوده است.
کد خبر: ۱۰۰۹۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹ 14 November 2021

 

مسعود رضایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پلدختر اظهار کرد: پس از سیل فروردین ماه ۹۸، یکهزار و ۸۸۰ واحد مسکونی روستایی و ۶۵۷ واحد مسکونی شهری در شهرستان پلدختر احداث شده است.

وی افزود: در مجموع هشت هزار و ۷۲۴ واحد شهری، روستایی و تجاری سطح شهرستان پلدختر در سیل دچار خسارت شد که از این تعداد پنج هزار و ۳۳۱ واحد تعمیری، ۸۵۶ واحد خسارت دیده تجاری و ۲ هزار و ۵۳۷ واحد احداثی بود.

وی با بیان اینکه واحدهای احداثی شهری در پلدختر و معمولان حدود ۳۵۰ باب است ادامه داد: به علت گرانی مصالح، تورم و مسایل و مشکلات ناشی از کرونا هزینه های ساخت افزایش یافت و تعدادی از واحدها نیازمند تامین اعتبار مجدد هستند تا تکمیل شوند.

رضایی یادآورشد: در مجموع برای تکمیل واحدهای سیل زده بلاتکلیف در سطح لرستان مبلغ ۸۰ میلیارد تومان لازم است چراکه در برخی روستاها متقاضیان به دلیل ضعف اقتصادی و ناتوانی در تامین آورده مالی، قادر به پیگیری ساخت و تکمیل مسکن نیستند که باید کمک های بلاعوض به این افراد پرداخت شود.

وی گفت: همچنین ۲۱ میلیارد تومان برای ایمنی، بهسازی و مقاوم سازی واحدهای احداثی در سایت های سیل زده شهر سراب حمام و روستاهای چم مهربالا و پایین، تخت آب واشیان و چاله هلوش نیاز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار