مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: امسال ۶۶۵ میلیارد و ۹۵ میلیون ریال اعتبار عمرانی ملی و استانی برای توسعه زیرساخت‌های مناطق عشایری استان اختصاص یافته که نسبت به پارسال ۲۴۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۰۷۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 08 November 2021

 

سیدضیاء موسوی نیا روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان اعتبار برای اجرای حدود ۷۵ عنوان پروژه در بخش های مختلف از جمله آبرسانی، ایجاد راه دسترسی و ارتقای تولیدات عشایر استان در نظر گرفته شده است که در این راستا حدود ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار از این خدمات بهره مند می شوند.

وی با تاکید بر اینکه تخصیص مبالغ بیشتر برای رفع نیازهای واقعی جامعه کم برخوردار عشایری لرستان ضروری است ادامه داد: به منظور دستیابی به شاخص های مطلوب و برخورداری زیبنده این قشر مولد سالیانه بیش از یکهزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی نیاز است که لازمه تحقق این مهم، توجه تمامی مسولان ذیربط می باشد.

عشایر لرستان با جمعیت حدود ۸۴ هزار نفر در ۱۴ ایل و ۱۵ طایفه مستقل سازمان یافته هستند و با داشتن یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد دامی سالانه ۲۵ درصد از پروتئین مورد نیاز استان را تامین می کنند.

تولیدات سالانه عشایر لرستان شامل ۱۲ هزارتن گوشت قرمز، ۲۹ هزار تن شیر، یک هزار و ۳۲ تن پشم، ۱۸ تن عسل، ۱۷ تن روغن حیوانی، ۶۳۰ تن پرورش ماهی سردآبی ، ۱۵ هزار و ۵۵۷ تن گندم، ۱۵ هزار و ۵۲۳ تن جو، پنج هزار و ۳۲ تن حبوبات، هفت هزار و ۴۶۰ تن صیفی جات و همچنین پنج درصد صنایع دستی استان است که امسال به دلیل خشکسالی به ۵۰ درصد کاهش یافته اند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار