معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: با توجه به اینکه قیمت سبوس گندم در استان تغییر نکرده ، نظارت‌ها برای جلوگیری از افزایش غیرقانونی نرخ این نهاده تشدید شده است.
کد خبر: ۱۰۰۴۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸ 25 October 2021

"یوسف مرادی" روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ضمن اشاره به پایان برداشت گندم و وفور سبوس در بازار تصریح کرد: قیمت هرکیلوگرم سبوس گندم ۱۴ هزار ریال به اتحادیه دامداران و شرکت های جمع آوری شیر اعلام شده است و اقدامات لازم به منظور پیشگیری از افزایش خودسرانه قیمت این نهاده بطور مستمر با دستگاه های اجرایی ذیربط و بخش خصوصی در حال انجام است.

وی ادامه داد: به همین منظور مهرماه امسال ۱۶۸ مورد بازرسی از واحدهای تولید و عرضه آرد، نان، گندم و سبوس صورت گرفت و منجر به تشکیل ۵۱ پرونده تخلفاتی به ارزش ۲۶۰ میلیون ریال شد.

به گفته وی بازدید ماهیانه از موزعین آرد خانه پزی روستایی در قالب گشت های مشترک با اداره کل غله و سازمان تعاون روستایی در حال انجام است و این شرکت های توزیع کننده آرد خانه پزی مکلف به داشتن دستگاه پُز (خودپرداز) در محل فروش هستند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ۲ واحد شالیکوبی متخلف در خرم‌آباد نیز هفته گذشته به دلیل اخفای ۹۰۰ تن سبوس برنج و تحویل ندادن آن به کشاورزان جریمه شدند و پرونده تخلفاتی آنها تحت عنوان تقلب به ارزش ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

مرادی همچنین اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف واحدهای صنفی از قبیل کم فروشی، گرانفروشی، احتکار، عرضه خارج از شبکه، رعایت نکردن ضوابط بهداشتی و عدم ارائه فاکتور مراتب را با شماره ۱۲۴ درمیان بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار