مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: کمبود پزشک یکی از مشکلات اصلی در اجرای طرح نظام ارجاع بیمه همگانی سلامت در این استان است به نحوی که در برخی شهرستان‌ها با وجود جمعیت بالا اما نیروی کافی در دسترس نیست.
کد خبر: ۱۰۰۲۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶ 19 October 2021

دکتر شاهدخت فتحی بیرانوند روز سه‌شنبه به رسانه ها اعلام کرد: در شهرستان هایی همچون خرم آباد، نورآباد و کوهدشت با کمبود پزشک مواجه هستیم به نحوی که کوهدشت با جمعیت ۲۱ هزار نفر تنها چهار پزشک دارد.

وی بیان کرد: انتظار می رود مشکل کمبود پزشک برای طرح نظام ارجاع از طریق عقد قرارداد با درمانگاه، مراکز دولتی دانشگاهی و خصوصی رفع شود.

فتحی بیرانوند اظهار کرد: مشکل دیگری که موجب کندی اجرای طرح نظام ارجاع بیمه همگانی سلامت در لرستان شده، تغییر اطلاعات آدرس و تلفن بیمه شدگان است که بسیاری از این موارد اکنون تغییر یافته اما در سامانه ثبت نشده است.

وی افزود: هرچند تلاش می شود اطلاع رسانی از همه ظرفیت ها و استفاده از امکانات موجود برای طرح نظام بیمه همگانی انجام شود اما در مجموع روند اجرای طرح کند است.

فتحی بیرانوند اضافه کرد: در حال حاضر از جمعیت ۲۰۰ هزار بیمه شده مورد نظر در طرح نظام ارجاع بیمه همگانی لرستان حدود ۱۰۰ هزار بیمه شده تحت پوشش قرار گرفته اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار