رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: ۳۰۰ هزار دانشجو در مراکز این دانشگاه تحصیل می‌کنند که حدود ۱۰۶ هزار نفر آنان امسال پذیرش شدند.
کد خبر: ۱۰۰۱۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸ 13 October 2021

به گزارش تابناک لرستان، محمدحسین امید روز چهارشنبه در حاشیه آیین استقبال از دانشجویان نوورود دانشگاه علمی کاربردی لرستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: مرکز علمی کاربردی کشور تلاش می کند در راستای بیانات مقام معظم رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب، نیروهای مهارتی مورد نیاز را تربیت کند.

وی با بیان اینکه سال جاری حدود پنج هزار کد رشته محل در دانشگاه علمی کاربردی فعال است تصریح کرد: این رشته ها بر اساس طرح ماموریت گرایی مشخص شده‌اند و هر سال در دانشگاه علمی کاربردی این امکان وجود دارد رشته‌هایی که جامعه به هر دلیلی از آنها استقبال نمی‌کند حذف شود.

وی افزود: هر ساله بیش از ۱۰۰ رشته در دانشگاه علمی کاربردی کشور حذف و بیش از ۱۰۰ رشته جدید جایگزین می شود و در حال حاضر حدود ۸۰۰ رشته محل وجود دارد.

امید تصریح کرد: همچنین در ۱۸ ماه گذشته بیش از ۲۰۰ رویداد استارتاپ برای کمک به توسعه اشتغال و تولید پایدار برگزار و از این رویدادهای شتابی، نزدیک به چهار هزار ایده برتر احصا شد که بسیاری از آنها موفق به جذب سرمایه گذار شده اند.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان کرد: دانشجویان این دانشگاه براساس ماموریت تعریف شده می توانند در بازار کار فعالیت نمایند، راحت تر مشغول بکار شوند و با کارآفرینی در توسعه پایدار کشور نقش داشته باشند.

امید ادامه داد: دوره تثبیت انقلاب تمام شده و دوره توسعه پایدار و ارتقای سطح کیفیت مردم در دستور کار است که این امر با ایجاد اشتغال امکان پذیر می‌شود.

وی همچنین افزود: امسال برای نخستین بار رویداد "تا ثریا" توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار شد که در این راستا چهار هزار ایده دعوت شدند و حدود هزار مورد آن مورد حمایت قرار گرفتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار