معاون استاندار لرستان:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: اعمال قانون و برخورد با کودکان و نوجوانانی که دچار تخلف یا جرم شده اند باید متناسب با سن و شرایط زندگی آنان انجام شود.
کد خبر: ۱۰۰۰۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹ 10 October 2021

به گزارش تابناک لرستان، محمود ثمینی روز یکشنبه در هفتمین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی استان بر برنامه ریزی فرهنگی جهت آموزش خانواده ها تاکید کرد و افزود: انسان در طول زندگی دچار خطا و جرم می شود و اینکه فرزندان و کودکان تحت تاثیر چه شرایطی به سمت بزه و جرم سوق داده می شوند، مهم است.

وی اظهار داشت: برای اجرای اقدامات پیشگیرانه باید موضوع آموزش کودکان، اطفال، نوجوانان و حتی خانواده های آنان را به گونه ای برنامه ریزی کنیم که جرائم و مشکلات در این بخش کاهش یابد .

 وی افزود: بهزیستی به عنوان متولی این امر در قانون معرفی و دستگاه هایی که به صراحت از آنها در این رابطه نام برده شده است نیز باید کمک کنند تا این اقدامات به خوبی صورت پذیرد.

معاون استاندار لرستان با اشاره به اهمیت و نقش دین خاطرنشان کرد: توجه به آموزه های دینی در این خصوص بسیار مهم و لازم است بر همین اساس عمل شود تا این مباحث از دوران مهد، برای کودکان تعلیم داده و نهادینه شود .

ثمینی همچنین به موضوع اسناد هویتی کودکان و تحصیل آنان پرداخت و تصریح کرد: افرادی که در کانون های اصلاح و تربیت نوجوانان دوران محکومیت خود راه سپری می کنند باید تحت آموزش های تحصیلی قرار گیرند و پلیس فتا نیز با سواستفاده کنندگان از اطفال در فضای مجازی برخورد لازم را داشته باشد.

وی به تمامی دستگاه های اجرایی عضو کارگروه تاکید کرد: برای محکومان واجد شرایط، مجازات های جایگزین حبس انجام شود تا مانع افزایش تجربه های منفی برای این افراد شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار